08 August 2008

pErlaWaNan PeRsaHaBAtaN


rini pukul 430 petang sampaila kul enam...kami ade game ngn antare mafraq ngn irbid...
kami yg duk kat mafraq ni berkobar2 la nk gi kan...sbb da lame tak men kat padang besar yg berumput..dah muak main kat padang pasir..lau tau org msia ni mau kene gelak ni men kat padang pasir...hehe..
jd yg pg tu..aku,dol,deko,pejal(kapten)apek (kapten gak..xtau sape sebonar eii),bori ( keeper ttp mafa),merang yg lambat,manan,hanis,sabran,zaid,jiin,apek sabah,mat yo,kapten,pak abu dan azrai keeper first time yg bolos..hehe..
semuanye dah ditetapkan posisi masing2 la..aku slu di suruh jadi striker..aku pun pelik nape la aku ni..syik striker je...striker tu ape?hehe...rini aku bergandingan ngn superdol...xtaulah cmne die tu..firstime main posisi yg best tu..nk jd nasri la tu..hehe..
separuh mase pertame...masing2 pertahankn kubu masing2 dr dibolosi pihak lawan..jd kami menguatkan lg asakan...mmg firsthalf tu tenage tu kuat la..pastu serasi tu baru mencari2 sapekah partnernye sebenar...tu yg gol pun xde..hehe..aku pulak mengalami masalah keketatan kasut pinjam zarip tu..kotat nk mampos..puas la aku tahan dlm 30 mnt tu..last2 aku geram..sbb mutu permainan aku merudum....aku cari kat pak abu..pinjam la kasut die...pastu barulah ade percubaan maut aku tu..(poyo lak ai..xpe blog aku,suke ati la kan..hehe)
si bori lak..beriya ngn terbang die tu..padahal bola tu leh je tangkap..nasib bek corner tu xde yg gol..lau xdie la lg punco kito..hehe..
priiiittt...wisel tuk firsthalf dah tamat...5minit pastu smbung balik..kali ni aku pinjam kat pejal lak kasut die..sbb pak abu lak nk mainkan..kene la tasamuh sikit..hehe...aku ckp kat bori..lau aku gol ni...ko main la ganti aku..
mule2 je permainan separuh mase kedua....xlame pastu...kapten wat gol..pergh..semua melonjak kegembiraan..
xcukup lg ngn satu gol..pas manan nak main ats lak...kononnye nk wt cm karisma la..silap aribulan la...xdpt de jack...hehe..ha...bola dtg dr mat yo..manan dpt..die pasing kat aku...ape lgi..peluang keemasan mane leh dilpskan..aku meluru ke pintu gol sambil belakang aku diapit oleh dua pihak lawan..xdpt de jack nk kejar aku..mmg dah dekat la ngn aku..terus aku merembat bola tu seperti peluru yg melencong cm dlm citer wanted tu (tu tambah je..padahal rembat biase je...)pergh gol lak tu..gembire gile la...manan lak lebih gembira dr aku..padahal aku yg gol..hehe..apek suh aku kuar sobab aku dah bg sumbangan...hehe..
lps aku ngn kapten dah kuar...dah dahului 2-0 da..tgk2 irbid dpt kejar lak...disebabkan posisi pertahanan yg agak rapuh..semua yg begitu ingin menyerang..itulah akibatnye...sabran memekik kemanekah pertahanan..tgh kosong ats tak serang pun...hehe
akhir sekali priiittttt...wisel penamat berbunyi keputusan seri 2 same..nk wat cmne..xkisah pun..asalkan dpt main..yg penting puas la kan..
itulah cerita ttg bola ku bersame kenkawan yg sentiasa wt aku tersnyum riang...tq semua sahabatku..pada name yg tak sebut byk kali tu...nt komen suh letak name die byk kali..aku wt satu muke name die nt..hehe..sorila..nt de mase aku bykkn name korg ye..hehe..
kpd sesape yg bace blog aku ni..jgn cepat nk muntah ye..pg makan limau ilangkan loye tekak tu..hehe..poyo pun poyolah..hehe

0 comments:

Post a Comment


ShoutMix chat widget

World Followers

World From

World Banners

<<- selamat datang ke mysite hiroshinariworld.blogspot.com..selamat berjumpa lagi->>

  ©Template by Dicas Blogger.

TOPO