24 September 2009

Ulasan Raya 2009

teori asas untuk raya :

" semakin meningkat umur, semakin kurang meriah raya, semakin kering poket "

jd tu la die namenye raya..setelah empat kali xdapat beraya di Malaysia..kali ni barulah dapat beraya kat sini..ingtkan dapat kolet duit raya empat tahun sudah..tapi hanya tinggal kenangan je lah. klu Adam berbelanja rm89 sahaja untuk raya..aku beli untuk aku hanya rm50 sahaja beli baju melayu..lain sume aku xselera nk beli..cume ade la duit raya bagi kat mak ni kan..tambah lagi ade dua anak buah..lagi kopak..ingat ikhlaskan diri ya..hehe

jadi ape yang dah berlaku dihari raya ni??
persoalan yang cukup menarik, pada hari pertama..menziarahi pusara Ayah memang suatu adat..sudah hampir 10 thn tidak beraya ngn abah..semoga rohnya dicucuri Rahmat..

trend family kami disini..hari raya pertama dan kedua memang xdapat nk keluar beraya sebab sedara-mara belah mak ngn abah mesti datang beraya dulu ni..berlori-lori datang ke rumah baik belah abang ipar mahupun rakan taulan..hehe..hari ketiga barulah dapat beraya untuk membalas serangan mereka bertubi-tubi...dapatlah rm10 duit..entah-entah dalam hati yg TERbagi tu kan..alamak baru nampak keta die ni, patut die bagi kat aku..hehe..

jadi tuk dua hari raya yang lepas membuatkan aku dengan laptop menjadi kawan rapat ketika menunggu sedara aku sampai...


pertama : aku belajar menggunakan TWITTER, sebenarnya name die da dengar lame da mase mula2 ade blog ni, tp memandangkan boring tunggu sedara xmai2 gak, tu yang buat tu..tpkan memang menarik hati kalbu ni..sebabnye terasa diri ni macam up to date..sentiasa mempunyai info baru...mozilla pun da letak sofware echofon tuk memudahkan kite cek slu...hehe


keduanya : aku belajar menggunakan henset untuk berblog yang terus di hantar ke blog ini..jadi klu aku ade cerita yang hangat-bangat tu..aku terus wat posting hantar..mmg best gile la..nt klu lambat-lambat..ianya akan basi nt..ni pun aku tau melalui info TWITTER daripada blog menarik iaiti JUSTKHAI..aku suke tgk blog die sbb sntiasa ade perubahan yang berlaku..kemajuan IT tu yang kite mahukan..hehe..TQ khai, walau xkenal, tp menjadi kenal melalui blog...

kejap je lagi..aku akan ke airport tuk menjemput kawan aku baru habis belajar kat sane..jd bermula daripada episod seterusnya akan membuatkan aku menjadi sibuk selalu..kawan-kawan, nt kan serangan kami yang berbahaya ini..haha..

SELAMAT HARI RAYA MAAF ZAHIR BATIN
post signature

4 comments:

Khai Friday, September 25, 2009  

Salam..

Hehee.. all da best to you.. selamat hari raya :)

hIrOsHiNaRi Friday, September 25, 2009  

salam

pergh..khai yang komen pulak tu..tq khai...
selamat hari raya jugak..

Ren Friday, October 02, 2009  

SELAMAT HARI RAYA...BEST TAK BERAYA TAHUN NI???

hIrOsHiNaRi Friday, October 02, 2009  

lebih kurang la..hehe..tp ok je kot..hehe

Post a Comment


ShoutMix chat widget

World Followers

World From

World Banners

<<- selamat datang ke mysite hiroshinariworld.blogspot.com..selamat berjumpa lagi->>

  ©Template by Dicas Blogger.

TOPO