27 December 2009

MeNGaDaP KeMbALi


Assalamualaikum W.B.T

pergh dah hampir seminggu ana eh penulis, silap lagi, aku xmengunjungi blog aku, inikan lagi nk menulis sepatah dua kata..kemalasan untuk mengepost telah menghantui diri aku disamping minggu lepas minggu mendaftar bagi warga UKM berserta menolong junior baru mengenali ukm..haha sape lagi klu bukan apek ngn pak abu from al-bayt la...

ALhamdulillah pejam celik pejam celik dah masuk sem kedua kelas aku ni..tp kire oklah cuti pun agak panjang sambil meletakkan kepala di bantal sampai menonton tv ngn ngadap tenet ni ( tp tetap gak xde mase nk update blog..haha) jadi bermulalah balik pengembaraan ilmu aku dan bukan terhenti begitu sahaja..cuma sem ni, subjek aku xdelah banyak sangat mcm sem yang baru ni..klu berjaya, barulah aku boleh menulis..tp skrg ni xde idea lagi nk nulis ape agaknya..klu ade proposal leh cite pasal bola..ade gak idea..haha

cume ape yang aku boleh berkongsi bersama kepada pelajar yang belajar luar negara yang xpernah belajar kat u dalam Malaysia ni..ade satu bende yang menarik untuk dikongsikan..khususnya dak2 jordan..sbb aku pun datang dari situ gak..ape die tu?
HA, pasal sistem pemarkahan sini xsame cam Jordan yang menggunakan kaedah peratus..kat sini guna pointer..mula-mula dapat keputusan tu alhamdulillah lah, masih boleh tersenyum..tp masa tu xpaham pun lagi betul2 sistem pointer..sehinggalah aku tgk sendiri buku UKm ni tentang kaedah pointer ni..barulah aku paham..

xtaulah, tp ramai yang cakap sistem pointer ni lebih susah sikit dari sistem peratus..masa keputusan baru ni, aku hanya tau gred ape aku dapat ngn pointer je..markah aku pun xtau..tp klu tgk buku rujukan ade je bgtau dalam lingkungan mana markah kita..barulah aku tahu ngn paham klu orang kata dapat B masih merungut lagi..klu SPM dlu lau dapat B pun da kire ok la tu..tp klu pointer ni mmg patut pun..hehe

Jadi, esok bermulah sem aku mengadap Doktor selama 3jam kembali dengan melihat kerja kursus lagi dan sebagainya...xpe..nk xnk kene gak kan..jd kenelah terima..jgn lupa doakan kami ya..

wassalam
post signature

4 comments:

Ren Monday, December 28, 2009  

salam...

selamat kembali!

::alifdalmim:: Monday, December 28, 2009  

baru ingat nk ajak kluar..

anap_ilmi Monday, December 28, 2009  

sistem pointer itu agak kurang adil la klu ko perasan dari sistem peratusan. target paling minima dalam lingkungan itu..xpayah nak target markah 99 punnn. samaa jee gred die...

Apek pun master? wohaaa ~

hIrOsHiNaRi Wednesday, December 30, 2009  

to janggel : tq..caiyuk2

adam: ko ajak je la kuar, mane tau aku punyai masa yang banyak dong..hehe

anap ; haah...tu la pasalnye..xbest..tu yg aku baru paham kaedah tu..lau jordan tu xpayah nk paham...tau belajr rajin2 dapat markah tggi..ni rajin ke ngn xrajin same je leh dapat..hehe

Post a Comment


ShoutMix chat widget

World Followers

World From

World Banners

<<- selamat datang ke mysite hiroshinariworld.blogspot.com..selamat berjumpa lagi->>

  ©Template by Dicas Blogger.

TOPO