20 July 2008

KeDhaIfAn,KePeRiTaN Yg MeMaKsE

seperti biase setiap mlm aku mesti nk gak post wlu satu..yela,baru2 msti tgh hangat lgiakn..nt da xde internet tah berzaman agaknye nk ade balikkan..
aku nk cite sikit..petang td aku g laham (kedai runcit 24jam..hehe)
tgh2 aku jalan tu..terserempak la ngn bebu
dak ni..sian dieorg kecik2 lg da kene cr duit tuk sekeping roti..sedih aku tgk..
klu hidup kite ni da sedih da ke...upenye ade org yg lg teruk dan sedih lg dr kite..sampai terpakse mencari tin2 sisa2 minuman tuk dijual tuk mendapatkan sekeping roti (makanan asasi arab )sedeynye lau tgk..

kemanekah mak ayah dieorg..kecil2 lg dgn pakaian begitu tidak bersih mencari kerja bukan tuk membeli iphone ttp mencari makanan tuk mengisi perut yg dua hari tidak diisi ape2,terpakse mengemis tanpe mengerti malu..diherdik..dipukul..dicaci..tetap mereka redahi jua demi kelaparan yg tidak terhitung...sedihnye..

sebagai moralnye..jgnla pandai wt anak je..mase skrg ni la belajar sungguh agar mase dpn anak cucu kite terjamin..dan jgn terlalu kemut sgt tuk bersedekah wlu saploh qurush..

3 comments:

anap_ilmi Monday, July 21, 2008  

huh,bajet org nak ckp ko ni best ah...penyayang,sumer2 tu?ptuih...lepas tu jer..trus je..%^*& arab..

Anonymous,  Tuesday, July 22, 2008  

moral tu sgt bermoral...

hIrOsHiNaRi Tuesday, July 22, 2008  

lihat pada kalam bukan pada orgnye ye..

Post a Comment


ShoutMix chat widget

World Followers

World From

World Banners

<<- selamat datang ke mysite hiroshinariworld.blogspot.com..selamat berjumpa lagi->>

  ©Template by Dicas Blogger.

TOPO