18 July 2008

PeRisTiwA HaRi JUmaAt

sempena hari jumaat yg mulia ini...kadang2 ramai yg xbape tau tentang peristiwa dan sejarah yg berlaku pada penghulu ari iaitu jumaat nilah..
jadi kadang2 blog ni sebagai wasilah kite tuk menyampaikan pengetahuan,dakwah,kesedaran dan sbgainya.tu dr sudut yg bek la.tp dr sudut yg xbek nye..blog jugak boleh dtgkan fitnah mahupun dakyah2 tuk sebarkan supaya org terpengaruh..jd bende tu semua kompem kite xmesti x xdpt nk elak la kan...kadang2 kite terjerat kadang2 kite terlepas..pokok panggalnye dek kite lah menentukan yg mane baik dan yg mane gak yg buruk...

antara peristiwa yg berlaku pada ari jumaat ni ialah :

1. Pernikahan antara Adam dan hawa
2. Pernikahan antara yusof dan zulaikha
3. Pernikahan antara Nabi Musa a.s dan Shafura binti Nabi syuaib a.s
4. Pernikahan antara Rasulullah s.a.w dengan khadijah khuwailid.
5. Pernikahan antara nabi sulaiman a.s dengan Ratu balqis dari negeri Saba'
6. Pernikahan antara Rasulullah s.a.w dengan Siti Aisyah binti Abu Bakar.
7. Pernikahan antara Ali bin Abi Talib r.a dengan fatimah az-zahra

jd nmpak la kite di antaranye..sebenarnye banyak lg la..cube tak tercari je..jd ape yg kite nmpak kat sini adelah "nikah"....hehe
elok sgtlah tu pada usia macma kite ni nikah cepat2 sebelum berlaku fitnah durjana mahupun maksiat yg terlebih muatan...kite manusia bukanlah malaikat..jd wat la perkara sunat tu cecepat yek.

*saranan jabatan alam sekitar dan kesihatan...hehe

2 comments:

mawaddah Tuesday, July 22, 2008  

nk kawen hr jumaat..8hb8 2008,oooopsss2..

hIrOsHiNaRi Tuesday, July 22, 2008  

bagus2..kawin la cecepat ye..hehe

Post a Comment


ShoutMix chat widget

World Followers

World From

World Banners

<<- selamat datang ke mysite hiroshinariworld.blogspot.com..selamat berjumpa lagi->>

  ©Template by Dicas Blogger.

TOPO