14 August 2008

iNGin MeNuJu Ke DesTinASi

bendera turki

InsyaALLAH ,kalau xde aral melintang ni...aku akan menuju ke destinasi
akhir dlm akunye target..bg memenuhi kekosongan yg ade didlm pasport
aku ni..hehe..jd..semua negare yg ade kat belah2 jordan ni yg leh aku g tu..
dah g la gamaknye...impian aku tecapai gak la akhirnye....tggl turki je biar
las2kan...baru la gempak skit..ingt nk pg musim sejuk..tp memandangkan
aku nk balik msia da...jd aku nk jimat la duit yg aku ade ..j
d aku nk realisasikanlah
die skrg ni....hehe...eiii..xsabarnye nk megembara ni...hehe..doakan kami
selamat ye..
(ceh...kompem pun x lg..tp jgnlah jd angan2 mat jenin sudah...
sebenarnye dengki org yg balik malaysia tu...tu je...hehe)
..bestnye lau

dapat g eropah ni..heheturki
REPUBLIK TURKI :
-Ibu negara : Ankara : 41°1′N 28°57′E / 41.017, 28.95
-Bandar terbesar : İstanbul
-Bahasa rasmi : Bahasa Turki
-Kerajaan Republik Parlimen
-Mata wang Lira baru Turki (TRY)
-Zon waktu EET (UTC+2),Summer(DST),EEST(utc+3)
-Kod panggilan +90

masjid sultan ahmed

Kawasan yang terdiri daripada Turki moden telah melihat kelahiran
peradaban-peradaban utama, termasuk Empayar Byzantin dan
Empayar Turki Uthmaniyyah. Disebabkan oleh lokasinya yang
strategik di persilangan dua buah benua, budaya Turki merupakan
campuran budaya Timur dan Barat yang unik yang sering
diperihalkan sebagai jambatan antara dua buah peradaban. Dengan
kewujudan kawasan yang kuat dari Adriatik ke China di dalam
jalur tanah di antara Rusia dan India, Turki telah memperoleh
kepentingan strategik yang semakin bertumbuh.



5 comments:

anap_ilmi Thursday, August 14, 2008  

wehhh..releks ah dulu..g shitak nnt ahhh..wehhh..wehhhh

Anonymous,  Thursday, August 14, 2008  

jom kte g same2..turki..

anap_ilmi Friday, August 15, 2008  

wah..yg jom pegi same2 tuuu...kejap g ader org hntr bom g kang...[bom dari mesia]

Post a Comment


ShoutMix chat widget

World Followers

World From

World Banners

<<- selamat datang ke mysite hiroshinariworld.blogspot.com..selamat berjumpa lagi->>

  ©Template by Dicas Blogger.

TOPO