17 October 2008

kRiSis AiR

info : kpd seluruh penduduk dunia yg masih tidak tahu ttg jordan atau xmengenali jordan dgn lebih dkt lagi..rini leh kerane terlalu bengang la sikit..sebenarnye jordan mengalami krisis keupayaan untuk memberikan air kpd penduduknye berada di tahap yg lemah boleh dikatakan.. kerana sumber air yg agak2 tidak cukup untuk menampung penduduknye..juga faktor tanah yg gersang dgn tanah yg kontang,cume mengharapkan dr faktor pelancongan shje...

ats td tu fakta yg leh la lau nk percaye ke x...cume aku ni sudah mengalami krisis air hampir smggu terpksa tumpang rumah kawan diwaktu exm adalah amat menyedihkan..siankan?
tu kire baik la..thn lps,hampir sbln aku dan kawan serumah aku juge terpkse tumpang-menumpang tuk menyelesakan diri..nasib bek musim sejuk..xde la berhajat sgt ngn air.. mmg duk kat jordan ni mengajar kite erti cabaran dan dugaan la...

renungan sebalik kekurangan :
wlupun seburuk mane pun..sekurang mane pun..tmpt ini jualah menjadi lubuk@gedung ilmu.. jgn kerane mslh air ni..terus kite patah smgt ataupun terus memandang negetif..walhal kite belajar,tidur,makan,terpelihara disini dr sbrg anasir jahat...sekian wassalam..

8 comments:

inarihiroshi,  Friday, October 17, 2008  

ye betul..joden ni nth ble nk maju nth..hehe.caiyuk hiroshi

hIrOsHiNaRi Friday, October 17, 2008  

jordan akan maju..tp makan masa la..hehe.caiyuk inari

Janggeltrekker Friday, October 17, 2008  

Aduihh mask tu kalau sebulan takde ayor... Kalau kat mesia nih bukan taka sebulan, sehari takda air pon dah menggelupoq...huhuhu SABARlah ..

hIrOsHiNaRi Friday, October 17, 2008  

ha..tu name die sbr da smpai tahap dewa tu tau...jgn wt pasal tyu..hehe

hIrOsHiNaRi Saturday, October 18, 2008  

sokongan diterima..
sorg tutup undian...hehe

inarihiroshi,  Sunday, October 19, 2008  

sye inari menutup undian..hehe.nk join gak..

hIrOsHiNaRi Sunday, October 19, 2008  

undian ditutup..hehe..jeng jeng...

Post a Comment


ShoutMix chat widget

World Followers

World From

World Banners

<<- selamat datang ke mysite hiroshinariworld.blogspot.com..selamat berjumpa lagi->>

  ©Template by Dicas Blogger.

TOPO