12 November 2008

KeSaBaRan

rini aku teringin kat korunk sume sebuah story kESaBaRAn student2 yg belajar kat AL AL-BAYT yg kami sayangi..die lebih kurang macam topik aku yg ni MENULAR .korang tgk
la kat situ..tp yg kat sini lebih menceritakan ttg kesabaran kami yg duk kat jamiah kami.
bukan kami merungut,cume mahu kongsi cerita bersama..

antara kesabaran kami di jamiah :

BERJALAN JAUH :

ni antara yg aku nk fokus la kat korang sume ttg kesabaran kami yg balik pada waktu kemuncak
antara pukul 1,2 dan 3 ptg..kami xsepatutnye berjalan jauh kerana tempat menunggu sudah disediakan..ttpi arab2 ni terlalu tidak sabar hingge mau berjalan smpai la ke dpan supaya dpt menahan bas yg dtg awl..jd nk xnk,kami terpakse la berjalan sampai ke dpn..kemudian berebut2 laki mahupun perempuan arab..same je...cume tgk gambar kat bawah ni..kenape ye diorang ni xleh nk pikir..kenape xsabar2???why??

tgk tu dr situ bawah la ke depan..

tgk,jauh x jarak tu..


PENGURUSAN :
ni satu lg yg mahu aku kupas kpd sape yg mau belajar kat jamiah ni..tp sebenarnye bukan kat u aku je..tp kat mane2 je kat arab ni..kompem mesti tau ape yg aku maksudkan..
kat sini nk bgtau betape lemahnye sistem pentadbiran dieorg ni..termasuklah dlm membuat urusan badil madah,muadalah mawad,semua yg berurusan ngn musajjil..
juge tidak lupe pada yg menguruskan renew iqamah...harap2 xde la kene denda..takut je..

KENE MAIN@BULI
yg ni lak susulan dr pengurusan yg lemah tu..mereka sesuke je mengarah kami ke sane ke mari
tnpe memikirkan keletihan kami yg berpusing2 xabis2 memandangkan keluasan jamiah kami seperti padang golf..nk xnk kene gak wat...lau x,xstel ape yg kami nk wt tu..

wlu apepun itulah yg mengajar kami lebih matang dan berani menempuh dugaan ngn tabah wlupun kene semua..adatlah tuk penuntut ilmu yg jauh dr tanahair..semua kejadian itu ade hikmahnye..bukan sekadar bercerita...tp sebaliknye yg perlu diungkaikan kenape begitu..tak iye gitu?hehe

makin payah dugaan itu..lg membuatkan seseorg itu lebih berjaya..
to be continue....

8 comments:

Janggeltrekker Thursday, November 13, 2008  

BAguslah..sabar tu banyak manfaatnye dak..
Di samping tu leh eksesais gheegheeee..
Tapi org arab mmg camtuh.Aku tau sangat!.

Mohd Adam-Zurairi Mohd Rawi Thursday, November 13, 2008  

elok la tuh..sesekali eksesais ckit..
tgk perut ko tuh..da mkin kedepan..
lagi2 winter ni..lagi la ko kuat mkn..hehehe

hIrOsHiNaRi Thursday, November 13, 2008  

to adam..perut aku mantain ye..pandai2 je ko..tp bagus je..letih je kadang2..ko boleh la.u ko kecik je.gegege

hIrOsHiNaRi Thursday, November 13, 2008  

to janggel
haah..eksais..tp sini ekon die xde..nt masuk kelas peluh banjir...sape nk jawab..hehe

Mohd Adam-Zurairi Mohd Rawi Thursday, November 13, 2008  

dia pnya tak sbr nk kutuk u aku tu smpai potong q..sanggup balas comment aku dulu dr bls comment janggel..sabar je la aku ngn bdk nih

weh, u aku semua bangunan ada lif..padan la bila bdk2 korang dtg u aku mcm tak pernah naik lif..

p/s - Library Univ. Mu'tah setakat ni 2nd terbesar lps yarmouk yer..al albayt..ada Library ke??hahaha..gurau je la..

hIrOsHiNaRi Thursday, November 13, 2008  

haha..adam ni..tu zaman dier tu..skrg ni u aku da dahului muntah...haha

Janggeltrekker Sunday, November 16, 2008  

Ha ah..betol..betoll.betol.... [macm upin dan ipin]

hIrOsHiNaRi Sunday, November 16, 2008  

janggel pun terpengaruh ngn upin da ipin ye..
betul...betul

Post a Comment


ShoutMix chat widget

World Followers

World From

World Banners

<<- selamat datang ke mysite hiroshinariworld.blogspot.com..selamat berjumpa lagi->>

  ©Template by Dicas Blogger.

TOPO