10 December 2008

SuAsAnA RiaNg Ria Di HaRi RayA Haji

setelah dua hari berlalu hari raya haji..barula rini aku berkesempatan tuk menyentuh pc aku.. lagipun smlm aku xberape nk sihat sgt..mybe terlalu byk jenis makanan telah masuk kedalam perut aku..tu yg termuntah2 sakan tu..hehe..Alhamdulillah rini aku berikan kesihatan yg agak baik..tp masih ade lg sikit2...jd disni aku ingin menceritakan kemeriahan raya haji disini..bezanye disini dan di Malaysia..aku hanye melihat saje..xde la letih sgt..tp disni mengajar kite berdikari dan mengambil pengalaman camne nk sembelih dan melapah..jd semuanye aku da rase...cume letih skit je la..tp berbaloi la jugakkan..hehe.. pada hari raya pertama kami dpt seekor lembu ckp untuk majlis perkahwinan di Malaysia dan 2ekor kambing juga klu sekor pun da ckp tuk hidangan ahli PRISMA..hehe.. jd beginila suasana dihari raya....
ni mase kat umah aku la..xde la wt umah terbuka sgt..tp ade la sikit2..sape cepat diela dptkan..sedapla raya kli sbb ahli umah aku da balik..jd wtla jamuan sikit2kan...mane yg ade jekan..hehe...gambar2 tuk ari raye yg pertame aku xde amik sgt...cume acare melapah dan prgrm malam tu ialah ceramah haji dan juge penutup minggu bahase arab la..hehe.
yg ni pulak pada hari kedua raya..acara mengasah pisau bermula lagi...kali ni korban kambing Faisal sarawak lak..mmg semangat betul die ni...asah sampai tajam ye bang..

inilah kambing yg dikorbankan...nmpak cm besar jekan....tp bile da melih kocik je..hehe,tu kambing betina tu.. keadaan setelah disembelih oleh saudara abg cho kite...ala2 akil hai....huhu
ni pulak acara menyiat siat dilangsungkan..nasib bek kambing.lau lembu..sampai bile mau siap ma klu org tak ramai..
tgk smpai ke malam nk menyetelkannye..ni name die syuqaf ni..lame gak nk siapkan die ni...aku xdpt la nk tlg sgt pun..xbape nk siht rini..
akhirnye terhidangla jugak juadah hari raye haji dirumah zaki dan pak abu..dijemput satu mfraq dtg bertandang...mybe ni open house dubat lg ni..hehe
seronok bang...mesti sedapkan sup tu..hehe

4 comments:

Ren Wednesday, December 10, 2008  

Wahhh emriah sungguh hari raya mu itu yer Hiroshi..alhamdulillah rezeki jangan ditolak yer tak??

Apa-apa pon kesihatan tu kenelah jaga sebab di perantauan nih takda sapa nak jaga melainkan diri kita dan kengkawan yang sehati berdansa....erkkk sehati sejiwa ngan kita..

Salutttttttt...

hIrOsHiNaRi Wednesday, December 10, 2008  

wa..tq diatas nasihat..betul2..bile sakit tu teringt je kat mak..sbb mak yg slu jage..hehe..

Anem Arnamee Thursday, December 11, 2008  

Salam ziarah..

indahnyer beraidiladha..=)

Post a Comment


ShoutMix chat widget

World Followers

World From

World Banners

<<- selamat datang ke mysite hiroshinariworld.blogspot.com..selamat berjumpa lagi->>

  ©Template by Dicas Blogger.

TOPO