12 December 2008

C i T a R a S a

hampir setengah tahun usia blog aku ni..banyak yg aku belajar tentang selok-belok mengenai blog..baik tentang element2 yg menambah seri blog mahupun layout yg menawan dan menarik..mahupun ads yg beri profit yg menguntung jika kene dgn carenye..

hampir setengah tahun jugaklah aku berkecimpung dunia blog[cewah]hehe
..jd byk sudahlah diriku ini meneroka keindahan blog-blog malaya yg lain yg tidak kurang hebatnye,malahan amat mengagungkan aku bile melihat blog2 yg begitu menyerlah dan penuh dengan informasi yg baru yg kite sering ketandusannya...

jd ape kene-mengene dgn tajuk aku ini?apakah citarasa itu?jd dptlah aku simpulkan jikalau benar faktaku ini mengenai penulisan blog setiap individu dan citarase mereka..jd dptku simpulkan :


POLITIK
terdapat byk blog yg telah aku ziarahi yg hanya lebih berminat untuk menumpukan kearah politik didalam negara kite khususnye MALAYSIA..mungkin kerana negara kite dibina dgn demokrasi serta masyarakat yg kaya dgn kaumnye..mgkin sbb itu ramai yg menitikberatkan
ttg politik semasa dinegara kite..ini membuktikan mereka syg akan negara mereka...

AGAMA

sudah pasti blog2 yg berkisarkan isu agama,halal haram...dtgnye dr mereka yg belajar ditimur tengah terutamanye serta mereka yg belajar agama...baik di universiti mahupun di pasantren2.
Alhamdulillah..terlalu byk ku lihat..hampir semua blog yg ku lawati sudah pasti ade label agamanye..menerangkan masalah2 agama baru mahupun yg sudah ada..yg lebih menarik mereka akan mengikut setiap keadaan yg berlaku..cth hari arafah...semua akan mencari apakah kelebihan arafah..hukum dam dan sebagainye..

PENDIDIKAN@INFORMASI TERKINI
ramai juge bloggers kite yg suke pada pendidikan atau pun kata2 nasihat,informasi terkini berdasarkan analisis drpd surat khabar dan isu semasa...jd blog mereka lebih tertumpu pd berikut..ttp kebiasaannye yg melihat adalah drpd golongan yg suke membace...klu org macam aku ni..sudah pasti mule sikit dan ters bace ending die...hehe..

KEUNTUNGAN

ada dikalangan bloggers yg menjadikan blog sebagai medan mereka mencari rezeki tambahan..dgn dibantu ads dan perkara2 yg leh menambah pendapatan mereka..termasuklah
bisnes yg mereka tgh jalankan..asalkan jgn skim cpt kaya sudahlah..download mendownload pun sudah pasti penuh dilaman web yg mahukan keuntungan...hehe..

TUTORIAL

bg mereka yg tidak lokek ilmu..sudah pasti mereka akan mengajar kite ttg sesuatu ilmu yg susah untuk kite dpt secare percume..spt menambah gadjet,widget ke..ataupun segale bende2 bestla..smpaian ade jugak tutorial mengajar menghack org lain pun ade...nk bukan password org pun ade..tu da terlebih up tu..wlu apepun..aku suke klu org xlokek ilmu it ni..mmg best la


PERSATUAN
blog ini sudah pasti dimiliki mereka yg bergelar ahli majlis tertinggi setiap persatuan mahupun dlm dan luar negara..bg mereka yg bersemangat tinggi..sudah pasti blog dijadikan satu wadah tuk menyampaikan informasi setiap gerakan persatuan bg mengukuhkan persatuan mereka..bezanye persatuan di Malaysia lebih agresif dan lebih berani menanggung risiko berbanding mereka yg belajar diluar negare..kerane berdepan ngn pelbagai halangan didlam malaysia yg kite sedia maklum...


KRITIKAN

ini klu aku citer mmg panas..tp ade jgk dikalangan bloggers yg menjdikan blog mereka sbgai satu tempat untuk meluahkan rase tidak puas ati mereka baik dlm satu kelompok yg kecik mahupun yg besar..mereka tidak pernah jemu tuk mengkritik wlupun kadang2 hanye omong o,tp kadang2 ade manfaatnye jgk..sbb kadang2 yg kene kritik tu akan terbukak skit mate die tau kesilapan die...klu tidak semua die wat betul je...tp klu wt xtau..xleh ckp ape lakan...hehe

KEMBARA

adela pula yg suke storykan ttg minat mereka yg suke mengembara ataupun traveller ke mane2 yg mereka rase seronok pegi...wlupun mereka tidak pergi,mereka tetp kongsikan kite keindahan alam yg tidak pernah kite sampai lg..tp bilangan blog yg sebegini adalah tidak byk...kenape..aku xtau...hehe


ARTIS@HIBURAN

bg mereka yg suke amik tau pasal artis..suke mereka mengambil tau hal artis kesayangan mereka..


LIFESTYLE

ini terakhir dr aku..bg mereka yg seronok dgn kehidupan mereka..mereka lebih suke ceritakan ttg kehidupan mereka..jd mereka bebas mahupun sekejap berpolitik..sekejap berkritik ataupun sekejap ber ber..asalkan jgn poyos sudah..

antara kesimpulan yg sempat aku rakamkan..hehe..

sukacitanye aku mempromote blog aku sebagai LIFESTYLE

persoalannye..anda bagaimana???

2 comments:

Ren Friday, December 12, 2008  

Aku pon life style jugak lah...dah nama pon Janggeltrekker's Life [Style]...kehkehkeh...

Tapi idea asal sebenarnya nak promote @ nurture knowledge about env. education to people tapi alih-alih terbubuh lifestyle pulak yang banyak ..kehkehkeh.. .takpe..usaha ke arah educate tu masih ada jugak walaupon banyak sangt benda aku nak share pasal tu hahaha cuma masa je tak seswai...

Apa-apa pown..teruskan berkarya!

hIrOsHiNaRi Friday, December 12, 2008  

wa..bagus2..bebas untuk berkarya..xtersekat2..hehe

Post a Comment


ShoutMix chat widget

World Followers

World From

World Banners

<<- selamat datang ke mysite hiroshinariworld.blogspot.com..selamat berjumpa lagi->>

  ©Template by Dicas Blogger.

TOPO