23 January 2009

TuToRiAL LeTaK CodE dLm PoSt

hari ini aku nk kongsi ngn sesape yg mengambil istifadah dlm blog aku ni ttg bagaimana carenye meletakkan code css ke dalam blog,sbb ape klu kite xtau care letakkan nt posting kite itu akan kacau bilau...time kasihtepuktangan kepada sahabat blog aku Selamburb
ke atas requestnye itu sbb memberikan aku wat satu post lagi..hehe..tq selamburb..

ade Tige care nk letakkan dlm code ke dalam posting anda :

PERTAMA
<textarea> text </textarea>

-cume letakkan code ape yg kurang suke..kemudiannye die akan menjadi scroll seperti dlm posting aku tentang salji
mudahkan..

KEDUA
dengan menukarkan simbol < tukar kpd &lt;
kemudian dgn menukarkan simbol ini > tukar kpd &gt;

KETIGA
pergi ke laman web ini encode
kemudian :

  • pastekan code dlm kotak itu
  • kemudian encodekan die
  • tara..sudah boleh copy dan letak dlm blog anda
sekian sahaja tutorial kite untuk kali ini..sengihnampakgigi

post signature

2 comments:

Anonymous,  Friday, January 23, 2009  

uit,berguna nya tutorial ni..best2..

Post a Comment


ShoutMix chat widget

World Followers

World From

World Banners

<<- selamat datang ke mysite hiroshinariworld.blogspot.com..selamat berjumpa lagi->>

  ©Template by Dicas Blogger.

TOPO