03 March 2009

ToKoH ProFeSor Dr. MuhaMmaD IsMaiL ZaiN aL YaMaNi

Alhamdulillahdoa..aku diizinkan sekali lagi tuk menggunakan internet..kali ini lokasi aku berada di AMPANG..kat sini aku wireless je...tu yg leh gune laptop ni..jd aku mengambil la kesempatan ini tuk membuat satu posting tuk blog aku yg sudah sedia suram ini..tu yg watkan aku kesian sgtpeluk kat blog aku ni..

jadi kebiasaannye tuk awal setiap 1hb bulan,aku mesti ceritakan tentang tokoh-tokoh ulamak..tp aku xkesampaian tuk wat demikian sbb aku sibuk tuk uruskan semua yg berkaitan dgn sambungan master aku..disamping berkhidmat pada pondok aku..ni pun skrg ni aku tlg siapkan kitab..tu yg leh wireless sakan tu..hehe..jd aku mahu perkenalkan tokoh kite pada kali ini ialah
Profesor Dr. Muhammad Ismail Zain al Yamani :

Pensyarah di Kuliah Usul Fiqh Universiti Malik Abdul Aziz, Arab Saudi Memperolehi Ijazah Kedoktoran dalam bidang Usul Fiqh dari Universiti Umm al Qura, Arab Saudi Pakar Fiqh Syafi’i di Makkah al Mukarramah Ayahandanya, Syeikh Ismail Zain al Yamani merupakan seorang ulama’ yang sangat terkenal. Ayahanda nya ini adalah salah seorang tenaga pengajar di Masjid al Haram, Makkah al Mukarramah. Digelar dengan Syafi’i Soghir (kecil) dan telah melahirkan ramai ulama’ termasuk dari Indonesia dan Malaysia. Keluarganya adalah terkenal sebagai keluarga ulama’ dan berketurunan mulia.

selamat membaca dan berlumba-lumba untuk menjadi seorg tokoh pada agama dan bangsa..bukan tokoh yg dikejarkan,itu penilaian org..yg penting diri sendiri ok..doa

post signature

2 comments:

Mr. Janggel Wednesday, March 04, 2009  

Alhamdulillah...saya faham bagaimana perasaannya hidup tanpa internet..[bagi yang dah terbiasa lah]..amat menyiksakan..kalau dah dapat peluang pasti digunakan sepenuhnya.

Syabas teruskan usaha!!
Chayyyyyokkkkk!

hIrOsHiNaRi Wednesday, March 04, 2009  

terima kasih mr janggel kerana memberi dorongan..

Post a Comment


ShoutMix chat widget

World Followers

World From

World Banners

<<- selamat datang ke mysite hiroshinariworld.blogspot.com..selamat berjumpa lagi->>

  ©Template by Dicas Blogger.

TOPO