28 February 2009

tAnAHAiRkU TeRCiNtA


sebelum aku balik malaysia.aku dah pernah dgr da kawan2 aku ckp mesti blog xberfungsinyelah..rupenye2 mmg ianya terjadi pada aku ni ..uwa..uwa.. sedihnye..bukan kupinta dari diam berblog ni..tambahan lg ramai yg order tuk wat blog template dieorg..lg la aku bersemgat.tp apekan daya..semuanye terhenti dgn sbb xdenye internet dirumah aku ni..al maklumlah bukan kelahiran daripada golongan yg senanglah katakan jd bile nk dial-up tu kelembaban die tu dah sampai tahap original snail da la..sedihkan korang?hehe




aku berlepas dari jordan jam 1230pm menaiki pesawat kuwait airways..sempatlah la transit selama 8jam dikurniakan sebuah hotel dlm airport..kire boleh tahan lalepak situ tuk rehat2,ade pun nk jalan2 kat city die mmg xdpt la..sbb nk kenecop visa dlu..baru leh kuar..tp yg xtahannye..kat airport tu dah mcm airport banglada la..sume pekerje die je..tah mane tah arab pegi pun aku xtau..itamje pandagan aku.hehe..

sampai2 je malaysia kul 1230pm pada 19/2/2009 buat pertama kalinye kaki aku jejak ke tanahair stlh dua thn aku xpijak2 kat airport KLIA tu..hehe...suke sgt..tpaku mula rase sedih sbb meninggalkan Jordan..mase nk balik xrase punbile da sampai mule la nk sedih2..hehe
skrg da nk hampir smggu da aku kat malaysia ni..aku da makan mcm2 da makanan malaysiasume da masuk dlm perut akuprogram aku xkemane..cume berjumpe dgn kawan2 lame yg aus,izuan,lukman,yg bercuti mcm paley dan ahnaf..hehedlm mase smggu ni jugaklah aku betulkan motor kriss kesygku yg aku xsentuh slme 2thn ni..jd automatik la mtor aku ni kene masuk bengkel..tgk2 bil sampai rm100..byk x?byklah smpai dua thn xsntuh mesti byk yg rosak...terbang duit aku..wat roadtax baru kene lagi rm100 jgk tu belum masuk puspakom sbb motor aku sthn xhidupkan roadtax die kene cek balik nk maklumat baru..kene lagi rm20 pulak..jd motor saje aku da terbangkan duit sbyk rm225..bg sape yg ade motor dan mahu terbang jauh lebih6bln..wariskanlah motor anda pada org lain..supaya anda xterbang duit mcm sy ni..hehe


aku jugak dah tgk2 harge lesen keta,terbaru harge lesen kereta dah mencecah rm770.tu tuk keta je tu..pergh mengalir cmtu je duit aku ni..insyaALLAH,klu xde pahal,minggu depan aku daftar tuk lesen motor ni..moga aku cepat2 dpt lesenlah..hehe


lg terbaru..aku skrg ni tgh sibuk mengisi borang untuk sambungan tuk wat MASTER dlm jurusan muamalat atau syariah..tgkla cmne nt..wlupun da byk yg tutup..usaha ttp berjalan sambil2 mengapply keje2 kosong berdasarkan kelayakkan aku ni..aku juga telah melaporkan diri aku ni kat majlis agama islam negeri sembilan dgn sbb nk claim tiket dan menunaikan syarat2 yg telah ditetapkan MAINS..


jd shgga ari inilah aku sibuk nk uruskan idup aku ni..nampak mudah duk malaysiani,wlupu bahasa da xyah nk translate dlm bhse lain..wat urusan pun da mudahtp cabaran ttp cabaran bg org dah mule tgk mase depan die cmne..cmne nkkeje lagi,nk beli kereta lagi,umah lg..kawin lg..tu sume memeningkan kepala..


semalam pulak..aku pergi ke purajaya tuk mendapatkan sijil pengesahan pembelajaran aku kat Jordan ni..pas je balik sampai ke komuter seremban,terus aku ke pondok..mane boleh jadi kacang lupekan kulit..byk perkara kat pondok dah maju sampaikan aku terpegun tgknye..yelah,2thn aku xbalikkan,kenape aku g pondok las sekali?aku xnk la tgh sdp2 duk pondok nt kene turun balik k.l,xsedap la cmtu..biarlah tenang sikit xterpikir bende lainkan...jd perjalanan genap aku seminggu ni mmg la sibuk sgt klu korang tgk...tgklah nt bile keadaan da mule tenang,jd byk la mase aku tuk berblogkan..sukenye nt..mmgla kan mule2 balik mestilah sibukkan..jd kepada followers aku..harap bersabar ye..aku akan menetap dimalaysia da..da xkemane2 da..jgn isau ye...



mmg seronokkan mase belajar..tp tulah mase xpernah mengundur..jd..marilah sedar bahawa kite xberhenti disini sahaja..byk lg cbrn dan dugaan yg sedang lepak menunggu kite..
post signature

3 comments:

::alifdalmim:: Saturday, February 28, 2009  

oooo...

jd ko bw moto kehulu kehilir..tak de lesen la ea..

Polissssssssss!!!...ni ada bdk Sikamat ni langgar undang2..

Ren Monday, March 02, 2009  

Selamat kembali ker Malaysia Hiroshi...

o pg putrajaya tak habaq pon kat cheq!

:)

hIrOsHiNaRi Tuesday, March 03, 2009  

to adam..ade roadtax dala..da leh g mane2 da..hehe
to janggel...same2 ye..tp tersangat sibuk...hehe

Post a Comment


ShoutMix chat widget

World Followers

World From

World Banners

<<- selamat datang ke mysite hiroshinariworld.blogspot.com..selamat berjumpa lagi->>

  ©Template by Dicas Blogger.

TOPO