18 February 2009

KeSiBuKaN Di SePaNjAnG MinGgU iNi & LePaS

hari ini adalah hari terakhir tuk aku relax dan menatap Jordan dgn hati yg sayu sambil hati xsabar mahu pulang ke tanahair wlu bagaimanapun,kesedihan tuk meninggal Jordan yg pernah aku duduki selama 3 thn satu sem ni mmg xdpt tuk aku sembunyikan lg..

hari ini aku berkeras jugak tuk berblog wlupun sepatutnye mase ni aku sepatutnye tuk mengemas ataupun mengosok baju tuk dipakai hari esok..

setiap pagi,aku terpakse bangun awal,lebih awal dari biasa,klu aku dlm kuliah dulu,xdepun bgn seawal ni..penat,aku bgn awal,bukan saje2,aku terpakse membuat urusan di Universiti yg masih belum selesai..aku terpakse beratur dgn arab yg xreti nk beratur,turun naik bilik musajjil,ke dewan,ke bilik kasyf..seperti dibuli sehingga abis waktu pejabat..patutla kawan aku sampai pening² nk setelkan urusan die..

jd bile da letih,balik pun dah petang,jd mase bile nk berblogkan...letih,pastu nk wat urusan lain..setakat bace berita tu,boleh la lg..tp nk mengarang tuk blog,pergh sgtla letihsigh..xcukup dgn urusan dijamiah..kene pulak ulang-alik Amman tuk dptkan pengesahan lg..pastu balik pun da malamkan..jd manenye aku nk berblog..

jadual aku minggu ni sgt la dasyat..tp kenangan saat akhir ni,xdpt la tuk aku lupakan..antaranya:

aku membeli tiket tanpe melalui org tgh..aku terus direct beli tiket..jd aku leh save sikit duit aku..alang² da sewa keta..bek cari sendiri tiketkan..lg best..sengihnampakgigi


setelah penat lelah turun naik Amman..bolehlah dikatakan dpt menarik lafaz lega gak la,sbb hasilnye seperti ape yg anda nampak kat atas tu..syukur semua yg diperlukan tuk mendapatkan kerje da sambung master sudah ade...doa

semalam diadakan majlis tuk kami yg telah tamat pengajian..rase terharu la pulak bile de org yg hargai..xpernah² aku berucap,tp dapat gak akhirnye..dapat hadiah,diperdengarkan nasyid dan makan²..tp yg bestnye tibe² dpt jd VIP lak tuk malam semalam..tq tuk mat alip and the geng..mmg bestlah korang wahai sahabat²ku..

td,sebelum aku balik umah setelah membuat urusan tuk buat surat sokongan daripada doktor jamiah aku ni,sempat la jugak aku mengambil tempat² didalam jamiah yg menjadi tempat dan laluan aku..nilah dia..bangunan yg aku belajar selame 3thn satu sem ni..sbb ni lah die fakulti syariah

ni die markaz lughah yg juga pernah menjadi ruang legar ku sewaktu aku distu satu sem..tempaty yg menakutkan bagi melayu2 yg dtg ke universiti ni sampai ade yg melarikan diri dari sini kerana tak tahan dengan markaz bahasa ini.kenape?sbb sgt mahal dan sgt susah tuk melepaskan pelajar ke kuliah..merajuk

ni name die masjid Bilal Rabah..die ni klu dlm peta universiti,mmg tersegam indahlah,ni jugak tempat pertama antara yg aku jejak kat u ni mase mule2 aku sampai kat sini..

ha ape kat depan tu?tulah die tapak konvo yg duk kat Jordan ni..nampak x die wat kat padang bukan dalam sebuah dewan yg besar yg menjadi idaman setiap pelajar malaysiakan..berlainan pulak di negara timur tengah ini..kenapa ya?sebenarnye sbb arab ni jenis berqabilah,jd bile klu sorg je anak merekayg nk konvo,jd yg dtg raikan tu sampai due tige buah bas..jd mane cukup satu dewan nk muatkan semua..klu nk wat dewan kemudian nk adekan kouta..sah² gaduh tu sudah pasti..gelakgulingsebagai info..kami disini khususnye Al Bayt ni..menyambut konvo pada setiap sem kedua je..selain dr tu..harap maaf..sedihjd,aku ni tergolong dlm kumpulan yg tak berkonvo la..ha...wlu bagaimana pun aku tetap dapat gak..sbb aku dah gantikan kawan aku pd sem
dulu..senyumkenyit

ni pulak pintu gerbang tuk pintu utama di universiti kami..dr umah kami pun leh dpt lihat pintu gerbang yg besar ni..

jd tu lah kesibukan aku yg xdpt nk dielakkan selama dua minggu ni..wlupun hasilnye berbaloi dan leh la nk dijadikan kenangan..kena la pulak yg aku suke wat keje las minit ni..kene la sgt..hehe..

kul 8 pg karang aku dah kene berangkat..doakan aku dan kawan2 ye..
post signature

6 comments:

Ren Wednesday, February 18, 2009  

Selamat Berkonvo yer!

Anonymous,  Wednesday, February 18, 2009  

ya tak doa in deh hehe..

Anonymous,  Wednesday, February 18, 2009  

mabruuuuukkk takharruj!

Post a Comment


ShoutMix chat widget

World Followers

World From

World Banners

<<- selamat datang ke mysite hiroshinariworld.blogspot.com..selamat berjumpa lagi->>

  ©Template by Dicas Blogger.

TOPO