19 June 2009

HaTi SaYu SeDih

dah agk lame aku xberblog ni mungkin disbbkan kemalasan yang melanda mahupun kesibukan yg memakse aku untuk berehat dari berblog ni..dan semalam baru saja satu nikmat yang aku dapat pakai selama sebulan lebih ini ditarik balik..membuatkan aku sayu seketika..tetapi thankz xterkira kepada sahabatku Izuan..

sebenarnye mase aku kat jordan lagi...aku memang da tau da klu aku balik malaysia ni msti banyak masalah dan perkara yg harus aku setelkan...tp nk xnk aku kene harungi jugak...klu x, sampai bile aku nk jd pengecut..dan sekarang mungkin hati aku tengah sayu dan sedih jadi ape yang aku tulis ni dalam emosi aku yang bercelaru dan dlm xtenteram...

kenape ade manusia yang xreti nk menjaga hati kawan2 mereka masing? kenape manusia ini akan bersama kita semasa kite senang sahaja? dan kenapa manusia sentiasa beranggapan buruk tentang kita? adakah ini semua fitrah manusia yang dijadikan ALLAh? adakah kawan2 kita mengambil tahu tentang kehidupan kite? adakah semua ini yg kene aku lalui?

fs03aku sedih dgn sikap2 org yang aku kenal [ khusus kepada tertentu] yang xmenjaga hati, bercakap belakang, tidak paham situasi kita, rapat ketika senang..aku sampai ke saat ni...sabar je yg mampu aku lakukan..aku xnk nk mrh2 ni...mungkin aku terlalu jage ati membuatkan org lain xnk langsung jage ati aku ni...aku sedih sgt...

aku xtau nk gambarkan kesayuan ati aku ni dlm tulisan ni..adakah org yang kenal aku ni tahu akan aku ni? jgnlah pakai serkap jarang je...sekarang setelah aku balik Malaysia ni, akulah ketua keluarge menggantikan Ayah aku yg telah kembali ke Rahmatullah ketika aku di tingkatan satu..jd tanggungjawab aku besar..td saja aku da marah adik aku yg bongsu kerana keputusan exam die yang xmemuaskan aku..aku kesian ngn mak aku..korang xtau die cmne..aku je tahu betapa banyak kesabaran mak aku dan penat jerih die dan da banyak duit untuk kesenagan anak2 die...entahlah..klu aku ckp byk2 nt ckp poyo pulak mcmlah mak org lain xcmtu gakkan..tp tlglah pahami aku

kesianlah kat aku ni..jgnlah memandang hina sgt aku ni disisi korang k..cukuplah aku ngn pegangan aku ni dan siapa yang aku syang walaupun org itu memarahi aku..xpe..bile aku punyai kekuatan...aku xkan biarkan orang yang aku syg dlm kesusahan..[ moga2 ]

lepas ini..aku akan mengikut ati aku dan pendirian aku..aku da xsanggp nk jage sume ati dan penuhinya..maaf sangat2..jgnlah berkecil ati dengan aku nt..aku da xlarat nk tanggung sume dan makan ati ni...maaf !doa
post signature

8 comments:

Mr. Janggel Friday, June 19, 2009  

eh ehhh...
napa plak tetiber ada segmen meluah perasaan ni.. Biasala manusia ..terutama nya akhir2 zaman ni.
yang penting kita bersabar dan teruskan apa yang telah kita mulakan... SEMANGAT!

hIrOsHiNaRi Friday, June 19, 2009  

hhehe..tibe2 nk layan blues pulak.,..hehe..tq janggel..caiyuk2

:: Alif :: Dal :: Mim :: Sunday, June 21, 2009  

erkk...sian ko supi..ko senasib ngn aku..cuma aku beruntung ckit..sbb ada abang..tak pe supi, tak rugi kita jaga, tlg mak kita..kalo bkn kita sape lg kan??takkan la aku plk..tp apa salahnye..
rileks..let go apa org ckp..hehehe..ke, ko mksudkan aku??isyh...jgn la mcm tu supi, kalo aku ada wat salah ko ckp jer..nnti aku blnje sarapan..hehehe..aku plk meluahkan perasaan kt cni..ahakz!!!

yash Sunday, June 21, 2009  

xsangka aku sufi anak yg soleh rupenyeee..patutlaa aku suka tgk cahaya muka ko..ruginye xborak pnjang2 dgn sufi.hehehehe

inarihiroshi,  Sunday, June 21, 2009  

syu ma lik?spe la yg jaht ske skitkn ati org ni..org cm2 cpat dpt balsn..

MuhIy mEnuLis Sunday, June 21, 2009  

bad nnt pasing brg aku kasi kt kak uda yer...hehe....okeyh...bereh2

hIrOsHiNaRi Sunday, June 21, 2009  

yash nyor : la..nape xborak pjg ritu...xnk la...bilik sewa ko kecik...nk duduk pun sangkut..haha

muhiy : ni slot sedihla bukan nk pesan2 ni..hehe..bereh..

hIrOsHiNaRi Monday, June 22, 2009  

to inarihiroshi..tu la..biar die cpt dpt pe,balasannye

to adam..ko wat lawak lak ye..hehe..ok gak lau belanje aku makan pagi kat tmpt biasa..hehe

Post a Comment


ShoutMix chat widget

World Followers

World From

World Banners

<<- selamat datang ke mysite hiroshinariworld.blogspot.com..selamat berjumpa lagi->>

  ©Template by Dicas Blogger.

TOPO