22 July 2009

11 HaRi YanG TeGap

fs03Nampaknya da hampir sebelas hari aku menyepi daripada penulisan blog aku..semakin hari semakin bersawang blog aku..letih gakla nk bersihkannya..11 hari sebelum ini terlalu memaksa aku terus berdiam diri untuk berblog..

kenape? ha ni yang nk dibgtau ni..pernah xdengar org cakap ke, prof ckp ke, dktor cakp ke yang bile da lepas ijazah ni master or PhD ni da mudah kan? ha, pernah ke dengar?rupa2nye ianya xde lah semudah yang kite sangkakan..kerana die punya assignment die tu terlalu banyak. sampai klu aku rase klu nk nulis dalam blog ni akan bazirkan tenaga aku tuk taip kerja aku..tp aku xleh biarkan blog aku kosong je...nk xnk kene gak bahagikan mase tuk berblog gak...

semua assignment ade dateline die..klu aku xsiapkan alamatnye rendahlah markah aku..ni bukan cm kat Jordan yan leh pilih-pilih doktor yang xde bahas..hehe..tp belajar master yang sebelum ni belajar kat Malaya ni..memang satu senjata mereka dan sgt la mudah..aku ni terkontang-kanting mule2 ko tau..nasib skrg ni aku da mule nampak gambaran tu..


sebenarnye klu sape yang xtau..master ni banyak assignment die yang melatih kite supaya senang tuk wat tesis nt..pastu setiap org diberikan tajuk tuk diwat..jd setiap yg dibrikan tu adalah sukatan pelajaran master..jd semuanya bergantung dengan assignment pelajar la..kemudian di present..nampak xmudah die kat situ..cuma yang susah berlipat ganda pada permulaan sem dgn akhir sem tuk final exm..

kemudian yang jadi aku sukar lagi nk wat assignment ni..nk kene ikut gaya dan format yang xpernah aku wat selame aku hidup ni..kat Jordan doktor xsuke pelajar wat bahas gunekan komputer..mereka lebih suke gunekan tulisan tgn..cume ade sesetengah dr yg suke..jd aku pun wat pakai tulis tgn je la dulu..sbb nk taip arab ingt senang ke..mcm wat popcorn ade la..hehe..

Alhamdulillah hari ni aku cuti dan aku memang sgt nk post tuk blog aku ni..moga korang sume bg la semangat..haha..kepada aisyacilious jgn isau..akan ku gantungkan award ngn tag tu dalam blog ni..cume mase je xkesampaian..klu ade upah R.A ni..da lame dah blog ni xsunyi..haha.

moga kite sume berjaya k..bittaufiq 2 all
post signature

3 comments:

Ren Wednesday, July 22, 2009  

Hmmm incik Hiroshi... Amek MAster ker PhD ke sama jugak cabarannya...Assignment lagi banyak dari Degree. Saya pon dah rasa benda tu semua.
Kena banyak sabor dan bijak membahagikan masa. Dah la dengan kerja lagi..adoii memang penat..Tu namanya cabaran belajar di Malaysia.

Anyway, selamat berusaha bersungguh2!. Saya sentiasa menyokong dari jauh. Amin~

::alifdalmim:: Wednesday, July 22, 2009  

bz bebenor..smpai minta tlg ckit pun tak boleh..
ye lah..aku ni standart diploma jer..ko kan amik master...biarlah bdk2 aku kalah dlm pertandingan nnti.. ;p

Anonymous,  Wednesday, July 22, 2009  

aik kne sbt ke nma org yg bg tag 2,lau xsebt xleh ek..

Post a Comment


ShoutMix chat widget

World Followers

World From

World Banners

<<- selamat datang ke mysite hiroshinariworld.blogspot.com..selamat berjumpa lagi->>

  ©Template by Dicas Blogger.

TOPO