19 September 2009

M A N T A I


hari ini merupakan hari mantai untuk seluruh rakyat Malaysia yang beragama Islam terutamanya..xramai yang tau mantai tu ape..aku pun xtau gak sebenarnye..cume yg aku paham, mantai ni adalah persediaan untuk raya pose, haji dan masuk ramadhan..jd orang ramai akan berpusu-pusu ke pasar untuk membeli bahan-bahan memasak bagi menghidupkan lagi untuk keesokkan harinye..

tepat seawal pukul 730 pagi td..aku telah bersiap-siap bersama mak tercinta pergi ke pasar tani ampangan seawal mungkin..kenape?? mengikut pengalaman..slu klu pergi lewat sikit kompem tinggal bulu sahaja..tulang2 pun dah kene kebas kan..

hari ni...hujan renyai-renyai sikit..orang tetap ramai jugak..sampai tempat parking pun kene cari dengan susahnye..nasib xterlanggar makcik td..hehe..nasib kami sempat menyapu bersih daging, ayam, santan dan sebagainya...jd sesape nk beraya tu..dtg la umah aku ni..nescaya dikau akan kenyang sampai menyiarap...haha..

jemput dtg ye..

post signature

3 comments:

alhafezdistributor Saturday, September 19, 2009  

Hafez ingin mengucapkan Selamat Hari Raya Aidilfitri.Di sini..hafez memohon ampun dan maaf sekiranya ade salah dan silap sepanjang kita berblog di internet. Berhati - hati di jalanraya..

hIrOsHiNaRi Saturday, September 19, 2009  

selamat hari raya juga ye hafez k..moga raya thn ni paling best..hehe

aiSyaLiciOus Saturday, September 26, 2009  

Mr.Hiroshi...Mantai nie slalu nyer org nogori je yang pkai..negeri2 len rase nyer xpraktik kan word mantai nie..sya pon agak je coz ble tnyer sepupu yg dok luar dari n9 mmg most of them dont know la wat is mantai....hehe

sekian info dari sya...hahahah

Post a Comment


ShoutMix chat widget

World Followers

World From

World Banners

<<- selamat datang ke mysite hiroshinariworld.blogspot.com..selamat berjumpa lagi->>

  ©Template by Dicas Blogger.

TOPO