18 September 2009

S e M b A n G RAMADHAN

Hari ni aku nk kongsi ngn sape yang bace blog aku ni..kot ade la..lau x, aku sorang pun xpe je..semalam aku dijemput ke satu program sembang ramadhan yang mana, aku menjadi penceramahnya..pergh mule2 dapat call mtk tlg tu..cm cuak gaklah nk ckp ape la aku nt..da la xpandai nk cakp ni... pengalaman nk bg tazkirah pun sepatah haram xde..lg2 kat Jordan dulu xpernah gak nk bercakap2 kan..hehe.

Nak dijadikan cerita, mulut aku tergatal ckp ye jugak..cis..jd terpaksa la balik tu aku mengkaji sikit tajuk ramadhan ni..sbb kawan aku yg mtk tlg sgt2 tu ckp budak2 je..budak sekolah rendah..terus tutup buku..haha..xde la..cuak gakla..walaupun budak2..tp yg kat belakang budak2 tu guru besar, HEM lagi..nt dieorg yg dgr..jd nk xnk aku pun kene la bersedia sikit..


salah satu tujuan aku terima ni sbb aku nk sahut cabaran, yela..sampai bile aku nk larikan...lambat laun kene jugak..jd leh la test2 kat budak2 dlu kan..beza ye klu nk tau bg ceramah kat budak sekolah rendah, menengah, pelajar u, master, ngn orang dewasa...masing2 mempunyai cara penyampaian yang betul u know..hehe


semalam memang pengalaman yang aku xkan lupakan..walaupun sejam lebeh..tp ckup bermakna..mase tgh aku ckp2 tu..teringat kawan2ku terutama Adam yang ngjar dak2 ni..( sbb die slu masuk dlm blog die..hehe) walau bagaimanapun terasa lak macam penceramah bebas lak...cukuplah smlm aku tergatal mulut nk time..lain kali xnk la..hahaha...

keseluruhannya aku hepi dapat pengalaman baru walaupun mule2 cam xberani..hehe..gile ko salah bg ilmu sesat anak orang nt..hehe..

rini secondlast ramadhan..rase cm sedih pulak nk tinggalkan ramadhan..ye ke?
post signature

3 comments:

MuhIY menulis Friday, September 18, 2009  

selamat hari raya
bank in la duit raya utk aku wei!!

hIrOsHiNaRi Friday, September 18, 2009  

camne nk bank in...akaun pun xbagi weii..hehe

inarihiroshi,  Thursday, October 15, 2009  

bgus..cri pengalamn..

Post a Comment


ShoutMix chat widget

World Followers

World From

World Banners

<<- selamat datang ke mysite hiroshinariworld.blogspot.com..selamat berjumpa lagi->>

  ©Template by Dicas Blogger.

TOPO