23 July 2008

HafLaH JoGeT


ni dah lewat mlm ni dlm kul 1lebih gak la...nk gak aku wt cite mlm ni..hehe..xpe smgt blog aku..hehe
nk diceritakan td ade la haflah parti ke ape ke name khusus pun aku xtau la..( sori..wartawan terpakse menangkap gambar curi2 mengelakkndibelasah suspek..hehe) arabnye budaya dieorg lau ade bende gembira ke bknnye nk wt solat syukur ke or nk bace yasin dan hidang makanan ke..ni tidak pegi kat tanah kosong sikit,pasanglampu...bukak lagu kuat2 joget reremai macam org mabuk..(ni bukan semua arab ye...ni semua yg ade dlm tu je ye..)
dlm pelajaran kehidupan dieorg ni dah diterapkan dr kecik berumur bape2 la asal leh goyang badan ke...die mesti diajar ataupun automatik skill to joget....mmg rate2 semua pandai joget die la...ade name die tu..aku lupe lak mlm ni..nt dpt aku edit la ye..lg tua lg mantap joget dieorg...ape daa...masalahnye skrg ni lau majlis je lagu same yg memboringkan pastu joget tu je la tau..poning palo eden niha..hehe
untuk pengetahuan u all la..arab ni lau kawin ke,majlis ke..die hanye hidang kuih secotek dan air tea la...jd jgn berangan la nk isi perut korg la xnk msak ke mlm2 nk dtg kenduri arab ni..hehe..
jd tuk cite duniabaru pun xleh nk wt2 dtg nk mkn...lape lg de la..hehe...

kate doktor tarbiyah aku ckp..arab ni lau kawin xhidang makanan berat sbb terlalu byk nkkene tampung sbb ade gak yg miskin dtg mkn..budak2 yg kutip2 tin dtg...kire ramai yg xdiundang dt..jd nk ngelak...wt cmtu la...tak tau betul aku dgr ke x..hehe.(bukan phm pun aku dlm kelas..hehe)

moralnye : xde moral la..cume khas tuk golongn tertentu....semua same je..perbezaan adalah ketaqwaan kite shje....tu je perbezaan kekal abadi...

0 comments:

Post a Comment


ShoutMix chat widget

World Followers

World From

World Banners

<<- selamat datang ke mysite hiroshinariworld.blogspot.com..selamat berjumpa lagi->>

  ©Template by Dicas Blogger.

TOPO