06 August 2008

OLiMpik BeiJinG 2008

logo olimpik beijing 2008

tibe2 lak dlm kepale otak aku nk tulis cite pasal olimpik ni...memandangkan dah ade cornerz sukankan..hehe..
satu lg sbb wt bulan aku lak tu...lg2 tarikh olimpik tu jatuh pade antare tarikh keramat aku tu kan..tu yg lagi aku tertarik tu...
anatara yg menarik dlm olimpik yg aku tau..antarenye..
-rasminye bhse digunekan dlm bhse inggeris..(sape reti ckp frost tu..gud bye la..hehe)
-bermule 080808 -240808..agak pendek gak masenye...aku cuti da tu..
-perasmian 080808 pm tu..tu semua la tarikh keramat aku tu..hehe
-diadakan di Stadium Nasional Beijing, Beijing, Republik Rakyat China

byk acare yg akan diadakan
antarenye menganjurkan sebanyak 28 sukan yg mengandungi 302 acare tuk syabab dan akhawat (kuikui)


ni medal yg akan jd pemilik pemenang
(tp bukan buatan kuarge anap..hehe)

maskot die comel2 lak tu ..cm kungfu panda....
byk lg maskot die...cri la sendiri..hehe

jd tulah serbe sedikit..byk lg info die :
-macam tiket die akan dijual sbyk 7 juta
-undian tuk china nk dptkan jd tuan rumah diundi dua kali
-cogan kate die satu dunia satu impian..eh bahse melayu ke?hehe
ade lg dlm bi die One World, One Dream

byk la lagi...tp tu la yg larat aku tulis...nt karang cm copy paste lak...hehe..
yg penting best la...mcm tau2 je ari lahir aku bulan ni..n tau2je nk sambut tuk aku la tu

ha ape hukum olimpik ni?yazuz am la la yajuz?hehe

tu la serbe sedikit ttg olimpik yg aku tau...bg yg tak tau tu..kene gak tau..ni kan maklumat..kite kene gak tau semua...jgn jd katak bawah pinggan..hehe

2 comments:

Anonymous,  Thursday, August 07, 2008  

nk mnghukum ni kite tgk pde asl bnde tu n cre pelaksanaan n spe yg trlibt...brsukn tu elok tp kena cre yg btl dlm islamlh...

hIrOsHiNaRi Thursday, August 07, 2008  

yup betul tu...sbb sy ade belajar ttg ni..
tp berani nkwt hukum...sbb bende ni dah satu dunia yg ikut..
mybe lau xwt tu mudarat pada semua..huhu

Post a Comment


ShoutMix chat widget

World Followers

World From

World Banners

<<- selamat datang ke mysite hiroshinariworld.blogspot.com..selamat berjumpa lagi->>

  ©Template by Dicas Blogger.

TOPO