25 October 2008

S U D O K U

rini aku nk kongsi ngn korang semua la ngn permainan sudoku yg agak mencambahkan otak yg jarang
digunakan itu...hehe...sblm ni aku hanye tau men belasah je main dlm henset je.....tp stelah
aku menghadiri majlis raye BKASJ baru ni wt julung kalinye..barula aku tau teori dan praktikalnye..
sbb ade permainan sudoku dlm majlis tu..abu la yg ajr aku tu..hehe..

cara-cara dan peraturan tuk bermain sudoku :

  • mestilah tidak mengisi dgn nombor yg same pade petak2 kecil dr petak 1-9 dgn nombor 1-9 sama ade menegak mahupun melintang..
  • kedua..same juge pada petak2 besar yg mengandungi dlmnye 9 petak kecil pun tidak boleh mengulang nombor yg same dr 1-9 jugak..
  • paling penting tidak mengulang nombor yg same dan dlm petak besar dan petak kecil yg melintang atau menegak dri hujung ke ujung..
  • akhirnye sempurna
mybe ade gak yg xpaham ni..sbb xde gambarajah yg tunjukkn cmne care men..oleh itu pahamilah dgn teliti..lau de masalah,rajin2 la antar komen..hehe..
selamat mencube..
leh terus ke link ni lau nk men...:http://www.websudoku.com/
pada anap..bile de feel aku jawab ye soklan ko tu.byk sgt..hehe..

0 comments:

Post a Comment


ShoutMix chat widget

World Followers

World From

World Banners

<<- selamat datang ke mysite hiroshinariworld.blogspot.com..selamat berjumpa lagi->>

  ©Template by Dicas Blogger.

TOPO