13 January 2009

TaNdA HaRi QiAmAt

Esok ade exam Akidah Islamiah..jd klu waktu petang2 cmni aku mmg xleh nk stdy latension..sbb aku nk relax sikit otak aku ni..nt pas maghrib aku start la bace balikkan..klu aku wat post baru ni pun sbyk sedikit leh bantu aku tuk exam esok ape..sbb aku pun cite ni ade kene-mengene ngn aqidah yg aku nk exam esok..

ceritanye cmni..mase aku tengah ngulang­ buku td..aku ade bace tentang petande hari qiamat semakin hampir..hati aku pun berkate la nampaknye dah dekat da dunia ni nak qiamat ye..sempat ke aku nk wat amalan yg byk ni..

antara petande qiamat yg sedang direalisasikan :

KEJAHILAN YG BERLELUASA
klu kite tgk skrg ni..makin byk org yg jahil baik tentang ilmu dunia mahupun akhirat..sampai makan najis pun sanggup semate-mate mahu dapatkan duit dgn xperlu bekerja..

MAJLIS ZINA
yang ni lg la berleluasa..klu kat malaysia tu..berape banyak lambakan anak luar nikah..tu yg kantoi..yg jdikan lubang sampah,tandas tempat buangannye tu..belum kite tahu lgikan..
juga terdapat dlm keratan akhbar mengatakan ramai diantara gadis melayu yg rase bangge bg mereka yg sudah melakukan zina itu..

MINUM ARAK
yg ini mmg xdpt nk dinafikan..baik malaysia mahupun di tanah arab ni..mmg sudah terjerumus ngn minuman keras yg diharamkan islam ini..arak adalah ibu segala maksiat..mule2 minum arak,pastu merogol akhirnye membunuh..yg paling sadisnye..pernah sekali dipelawa minum arak..nasib baik la aku ni waras lg...



RAMAI PEREMPUAN,LELAKI MAKIN PUPUS
betul x,klu aku ckp skrg ni mmg da ramai perempuan dr lelakikan..jd xperlulah aku nk buktikan lg kan..

TINGGALKAN SOLAT
yg ni sbb berkaitan dgn semua ummat islamkan..jd samada semua melaksanakan solat ataupun tidak aku xbape nk pasti?jd dlm bab ni aku xnklah buruk sangke..jd ape pandangan yg tau?soal


MAKAN RIBA,RASUAH

ni sudah jd tabiat bg sesiapa yg mahukan kaya itu dtg sekelip mata tanpa byk usaha..ternyata skrg dimana2 kite berada mmg ade org yg makan riba mahupun rasuah..
cukuplah tahu ade bank yg bermuamalah berunsurkan riba..bukan sekadar ada..mmg ada pun..

BERBUNUH-BUNUHAN
yg ni..skrg klu tgk kat surat kabar kat malaysia tu..hari2 ade kes bunuh2kan..ni xmasuk lg yg
ape yahudi telah lakukan kat ummat islam diGAZAtakbole..memang masing2 sudah hilang pertimbangan kemanusiaannya itu..

ade lg,antara fitnah disebar dimerate-rate tempat,laknat-melaknat,perhias masjid yg membazir tp org xde pun..tulah antaranye petande hari qiamat..tanda2 itu pasti akan dtg...sbb hari qiamat itu pasti akan berlaku..xyah la nk lari ye..

brossemoralnye : hari qiamat itu pasti akan berlaku..akan ditimbang dipadang mashyar nt adalah buku amalan kite..jd amalan itulah yg kite kene tekankan skrg...semoga kite menjadi ahli syurga..amindoa

post signature

2 comments:

Anonymous,  Thursday, January 15, 2009  

wa bgusnye..wat talkhis dr madah yg da blajar..nnti bt kan talkhis tuk madah asalib byan inari lak..leh?hehe

hIrOsHiNaRi Thursday, January 15, 2009  

hehe..erm..boleh2..tp xbelajar lg la..cmne tu ha?hehe

Post a Comment


ShoutMix chat widget

World Followers

World From

World Banners

<<- selamat datang ke mysite hiroshinariworld.blogspot.com..selamat berjumpa lagi->>

  ©Template by Dicas Blogger.

TOPO