01 April 2009

FiRsT ProFesSion


rini kene jadi baik sikit..jd saya mulakan dengan ASSALAMUALAIKUMdoa. Hari ini merupakan hari pertama aku kerja buat sementara waktu untuk aku terus menyambung dalam peringkat sarjana..cume yang masih timbul kekeliruan dalam benak aku ni, manekah lebih elok samada aku terus research tuk tesis or lebih elok aku masuk kuliah untuk mendapat kemahiran untuk bertesis..question

tapi aku tinggalkan seketika masalah aku itu, dengan aku bekerja sementara waktu untuk memenuhkan diri ini dengan pengalaman bekerja agar aku eh saya tidak kekok untuk aku berdepan dengan khalayak yang betul-betul ramai sekarang ni,walau bagaimanapun segala urusan dengan master telah ku uruskan terlebih dahulu..hehe..

Mesti korang tertanya-tanya apakah profession aku sekarang ni kansoalsoal ha jadi pilot, ishh tu da terkeluar ngn bidang yang aku da amik ni..hehe..setakat jadi cermin lap kapal terbang leh la..gelakguling

Sekarang ini, aku dah mula jadi guru tahfiz kat Sekolah Menengah Tinggi As Sofa..kat sini lah dulu aku dilahir..walaupun dulu serba xcukup, tp sekarang gah ni di n9 yang juga tempat aku bermastautin ni..
Walau apa pun, rini aku da mulekan kerje aku, punyalah semangat aku bangun awl gile, tp leh sbb terlalu awal, aku lelap balik jap..hehe..tp leh kata awl gak,cume xwat sapan je..sbb kat sekolah aku ni da de siap da tuk sume..jadi save la sikit wang poket..


buat mase sekarang ni, aku masih menetap kat umha Guru Menolong Kanan aku ni, Mujahid name diberi..dielah yang mengesyorkan kepada aku supaya sedar diri sikit supaya berbakti kat sini..hehe..

Sampai2 je kat sekolah..best memg bestlah, mule2 taaruf la kan seperti biasa..yang penting kelas aku ni , sumenye pintar-pintar belaka..tp mereka bari diperingkat permulaan..
ape yang penting kerjasama, eh salah,yang penting sekali, aku minat dan seronok ajar diorang ni.
Tapi xtaulah bile dah tengah bulan ade yang tasmik ngn aku kepala kat bawah kaki kat ats lak kang..hehe..

walau apepun, first day ni..aku da done...jadi nantikanlah cerita aku untuk seterusnya..
post signature

5 comments:

Mr. Janggel Wednesday, April 01, 2009  

Assalamualaikum.....

wah sorang lagi guru telah menjelma!!! syabas!

:: Alif :: Dal :: Mim :: Thursday, April 02, 2009  

ustaz,

ana mula sangsi ckit kalo ustaz ajar bdk tahfiz ni..hahaha..tu sbb ke ustaz beli broadband?? ;p

Norullisza Friday, April 03, 2009  

salam perjuangan dalam ke 2 2 nyer

hIrOsHiNaRi Sunday, April 05, 2009  

to Janggel
tq wish 4 me..moga diberkati

alif dal min
jgn sangsi, xbaik. bek berbaik sangka je..broadband ok la dari streamyx yang xleh gerak cume sekadar di rumah je..hehe

norullisza
terima kasih..moga sama-sama

QalamHazin Wednesday, April 08, 2009  

Ustaz Hiro, wah wah guru tahfiz rupanya skrg, tak sia-sia aku dapat dok serumah ngan ust walaupun sminggu kt urdun dulu...harap2 dapatla tempias skit dr ust hiro, amiin

Post a Comment


ShoutMix chat widget

World Followers

World From

World Banners

<<- selamat datang ke mysite hiroshinariworld.blogspot.com..selamat berjumpa lagi->>

  ©Template by Dicas Blogger.

TOPO