06 April 2009

bUaL PoLiTiK

Harini bukan esok atau lusa, aku ingin berdiskusi same enkorang yang handal lagi bijaksana berkenaan dengan politik.brosse
Jadi bg memulakan diskusi kite ini pada kali ini. bagi aku citer dulu pengalaman aku sejak aku balik Malaysia yang hampir dua bulan lebih. Akulah menjadi pemerhati yang nk kata setia ke x, aku pun xtaulah.

Dulu semasa aku di Jordan, bahang politik langsung xde, paling kurang cume ade nk rebut jawatan nk ahli majlis tertinggi, tu biasalah, xdelah melibatkan komuniti yang besar. Tapi di Malaysia ni, lain sikit..bukan setakat politik itu gelanggang untuk mentadbir negara ke arah kejayaan tapi ia juga boleh dijadikan modal kehidupan.

Aku xnklah menyentuh mana2 pihak, cume yang aku lihat, bergaduh, kutuk menggutuk, fitnah sudah menjadi asam garam dalam berpolitik ni, baik mana2 pihak. Bagi aku lebih kurang sama je.Tapi ade eloknya juga ada yang menentang, ade pro dan contra. Barulah ade perubahan dan tak menunggu gaji bulan2 sahaja. Aku tegaskan lagi, aku bukan nk lebih sape2 sbb bende ni bende sensitif. Kawan2 yang xsealiran dimusuhi, Bapa dengan anak bergaduh dan sebagainya.gigitjari

cume yang paling aku boring bile jadi pemerhati politik ni, ape yang aku lihat :


  • kutuk - mengutuk dah jadi asam garam datumbuk
  • rasuah da jadi perkara biasa..xpun songlap..hehe
  • muke akhbar, television syik cite pasal politik je. sampai nek jemu aku tgk berita da
  • baik dua pihak ni. aku da tak tau tujuan dieorg sebenarnya, yang contra entah ape yang ditempurkan untuk meneruskan perjuangan mereka. cm xde pape da aku tgk.
  • meeting satu kebiasaan. tp nk pratikkan tarak.
da la aku malas nk carut banyak2, bosan da aku. ikutlah korang nk berpolitik ke x, bagi aku, aku mungkin xdilahirkan untuk menyukainya. sekadar melihat je la yang aku mampu. Klu korang nk kutuk aku sbb anti politik ke ape, tu hak korang. Tapi aku tetap aku, aku xkan buat keje bende. klu nk dakwah xperlu nantikan menang baru nk wat...pandai2 la sape2 yang waras nak pikir. Sampai rini aku terkilan ade diantara pemuda tutt... die mengutuk syeikh aku.. klu nk tarik orang suh ikut die, bukan dengan care menuduh membuta-tuli.klu betul bgilah bukti, jgnlah ckp atas angin. dengan sbb tu lah aku terdetik nk wat post ni..korang bagaimana?question

aku mintak maaf la klu menyentuh sensitiviti orang lain. da name diskusi..mmg la mcm ni kan..hehe
sengihnampakgigi

post signature

8 comments:

Miss Ubi Monday, April 06, 2009  

same like me..i dun lk politik!!!!wat fenin..

hIrOsHiNaRi Tuesday, April 07, 2009  

tq 4 mr janggel dan miss ubi..ape kata kita bukak parti kite..eh ni da lain ni..hehe

Miss Ubi Tuesday, April 07, 2009  

xmau la...bukak la sowang...wawawa...:p

hIrOsHiNaRi Tuesday, April 07, 2009  

eh mane leh..xdapat de..hehe

Endofday Tuesday, April 07, 2009  

songlap2 tu cm besa dengar tuu haha

hIrOsHiNaRi Tuesday, April 07, 2009  

aik..dak n9 besuara..hehe

Endofday Tuesday, April 07, 2009  

n9 anti songlap woi hehehe

Post a Comment


ShoutMix chat widget

World Followers

World From

World Banners

<<- selamat datang ke mysite hiroshinariworld.blogspot.com..selamat berjumpa lagi->>

  ©Template by Dicas Blogger.

TOPO