07 April 2009

KeJuTaN BuDaYa

Sebenarnye topik ni da lame aku nk bincang ngn kamu sume tau, tp apekan daya sekatan internet berlaku terhadap diriku, jd terbantutlah jap aku nk mengarang sikit.sengihnampakgigi Tapi hari ni semangat aku kuat untuk menaip walaupun arini aku macam xbape nk sihat.tp nk tggu citer kasanova xxl secara langsung tanpe mendonlod macam dak2 kat jordan..tu yang aku penuhi dengan perkara yang berfaedah..[jgn jeles]fs16

Sejak aku balik Malaysia ni, banyak perubahan yang aku alami yang semakin dasyat la..iaitu kejutan budaya dikalangan belia..jd bg aku tajuk ni sangat sesuai tuk didiskusikan lagi supaya orang akan nampak apekan gejala yang sedang berlaku dikalangan belia.kenyit

tanpa melengahkan masa lagi, nilah antara yang telah aku perhatikan :


BUDAYA REMPIT
aku bukan nk kutuk2 mat2 rempit yang ada,cume aku nk didiskusikan sahaja..klu nk tau,aku pun bawak motorkan. Cuma yang aku nampak kat sini, budaya rempit semakin menjadi2,bukan setakat merempit kat jalan raya, tp kekurangan sopan itu membuatkan aku jadi mual dan nk muntah..sbb baject macam dielah paling hebat bawak motor..hangin je aku...

BUDAYA BERFESYEN
sekarang aku tengok semakin menjadi2 budaya dikalangan orang islam khususnya..entahlah..xtau ape nk jadi da..klu setakat sikit2 xpe..sampai ade yang sanggup bertindik ape cite..klu laki2 tu..okeylah lagi..cume kadang2 jalan2 pakai suar pendek..klu kaki tu lawa xpe..ni kesan parut merata2, nt xselara orang makan..

klu yang perempuan tu, xsanggup aku nk tgk da, sampai nmpak pusat ngn belakang tu..lurah dendam semua terjurai..parah2..ade tu pulak pakai suar mcam pakai suar dalam je..cmne la xkurang masalah rogol klu pakaian pun dah betul2 macam barat..pastu nk xsalahkan orang lain..betul2 aku xpaham lau cmni...hah

tp serius bagi aku..klu la sape2 yang aku nampak orang pakai macam haram..memang kene kutuk la die..klu xkat mulut, dalam ati la.hehe

BUDAYA BERCOUPLE
berkapel yang xberlebihan bukanlah isu aku sekarang..tp yang melampau-lampau sampai sakit mata aku nk tgk...siap berpeluk selambe dek je depan orang ramai..tp klu kes mengandung anak luar nikah tu da biasa da aku dengar..td saje baru aku tgk..perempuan melayu nk beli minuman keras..mane arahnye klu bukan ke arah macam tu...yang xtahan tu..selambe dek je mcm wat sume ni mcm xambil kesah...huhtumbuk

BUDAYA GIAN
ni pun telah berlaku kat depan mata aku gak..budak2 yang ponteng sekolah ni..walaupun tipu mak diorang bagi duit banyak2, ingt si anak ni belajar la konon..tp ponteng..klu ponteng sbb bende baik xpe..ni ponteng sbb nk gian...baru ni dua kali la aku nmpk kat kedai belakang umah aku ni..die bersubahat jual gam kat budak sekolah yang ponteng..xtahan sungguh tgk makcik india tu jual tnpa rase srbe salah..hehe..

buat setakat ni..aku rase..yang ni jela yang buatkan aku rase mual..sbb terang2 berlaku depan aku tanpa sebarang sangsi...fs14..jd klu korang, ape yang korang nampak?kongsilah sikit.. walau apepun..klu ade sesape yang terasa..aku mintak maaf la..aku xtuju kat sape2 pun..cume sebagai ingatan kita bersama...
post signature

6 comments:

Miss Ubi Tuesday, April 07, 2009  

aduh tekejut!!...kena tekejut lu br bg komen..kekekeke...

budaya rempit:
takat nie drg xda npk org rempit atas kerbau kan?...kalo ada budaya tu drg nampak kompom xda uda budaya rempit atas motor..so kita kena bg drg inisiatif baru..

chayok!!

budaya bekapel:
"siap berpeluk selambe dek je depan orang ramai."..nie dorang amalkan prinsip "aiman x kesah"

budaya gian:
hirosyi n cikgu adam kena tarik panjang2 telinga dorang nie....

budaya berfesyen:
kalo yg dedah2 tu..nnt bila lalu tepi HIroshi..Hiroshi ckp mcm nie erk "..banyak kurap..banyak kurap..banyak kurap..werk2x..baru Hiroshi lari.."kompom terus tutup..

Mr. Janggel Tuesday, April 07, 2009  

wah bukak topik gejala sosial cikgu hiroshi kiter.
Yup zaman dah berubah, macam -macam benda yang tak pernah wujud dulu kini tumbuh. Semua tu adalah kerana pengaruh. Jati diri dah tak sekukuh masyarakat dulu.

Apa yang orang macam aku boleh buat?

Didik orang yang hampir dengan aku...

anap_ilmi Tuesday, April 07, 2009  

sape suh balik mesia? duk jordan xde pun.. org men baling2 batu je..ahakz

hIrOsHiNaRi Wednesday, April 08, 2009  

pergh panjangnye komen miss ubi ngn mr janggel..ade pun anap nampak mcm kurus mengikut komennye..haha

inilah yang kita mahukan...bukan senangkan..ape lagi..iklan belia da banyak da..kene ajak la dieorang ni supaya jgn biarkan budaya ni berlarutankan?hehe

aiSyaLiciOus Saturday, April 18, 2009  

salam..skang kat mane2 pon same jek..pemimpin suh ikut resam pndg ke timur untuk majukan negara tp belia aka remaja skang lg suke pandang ke barat untuk copy n paste kan dlm diri budaya2 yg xelok..

cntoh nyer skang nie kite tgk bnyk sgt kes2 rogol la buang anak la..sume 2 budaya kite ker?? x kan?? ntah dari mane dak2 nie ikut ntah..time wat sedap tp pas wat ble dah ngandung baru la menggelabah..baru pk mak bapak la berdosa la..

dah x gune dah time 2..xyah g jauh la kan..sbn je dah cukup..dlm seminggu 2 dlm paper 2-3 kali kes yg melibat kan buang anak kt sbn..

Hish2..ape nak jd..

muhiy,  Sunday, April 19, 2009  

aku layan kasanova tuh...bes gak...kui3

Post a Comment


ShoutMix chat widget

World Followers

World From

World Banners

<<- selamat datang ke mysite hiroshinariworld.blogspot.com..selamat berjumpa lagi->>

  ©Template by Dicas Blogger.

TOPO