22 April 2009

NewZ : PeLik Tapi BeNaR

rini mendapat satu news yang telah disendkan link die melalui ym oleh seorang kawan aku yang bernama Pak Long..hehe...sengihnampakgigi. Jadi berita ni membuatkan aku tertarik untuk meletakkannya ke dalam post aku oleh kerana aku tgk blog aku ni cam da penuh sawang da ni da lame da xcucikan..jd jawabnye kene la gak sekali-kali cucikan..oleh kerana aku tgk berita ni sgt menarik..cm teringin je nk wat die sbgai post aku pagi ni..sbb ape yang disampaikan ni mmg aku selaminya selama 3tahun lebih la kan kat JOrdan...alamak..lau terase sori maa....hehefs10aku gurau je..saje aku suke berita ni..tu je..jgn cite belakang lak ye..tau je prangai ni..hehevictoire

ni die berita yang dikeluarkan oleh Kosmo hari ni..pasal kegemukkan yang menyebabkan pemanasan global..jd korang leh la bace fakta die yang telah aku copy pastekan die dalam blog aku..huahua..ni die fakta die :

LONDON - Bilangan penduduk gemuk yang semakin meningkat menjadi penyumbang kepada pemanasan global, lapor sebuah akhbar semalam.


Beberapa saintis menyatakan peningkatan bilangan penduduk gemuk akan menyebabkan pengeluaran makanan perlu ditingkatkan sekali gus mengakibatkan pelepasan gas karbon dioksida ke udara.

Penduduk yang gemuk lebih suka memandu kereta sekali gus menjejaskan alam sekitar.

Seorang saintis dari Sekolah Kebersihan dan Tropika London Dr. Phil Edward berkata: "Pergerakan individu yang gemuk adalah seperti memandu dengan menggunakan minyak yang banyak."

Setiap individu yang gemuk bertanggungjawab melepaskan satu tan atau lebih gas karbon dioksida setiap tahun berbanding penduduk yang kurus.

Perangkaan itu menunjukkan tambahan satu bilion tan gas karbon dioksida setahun dilepaskan, menurut anggaran Pertubuhan Kesihatan Sedunia (WHO) terhadap penduduk yang gemuk. - Agensi

post signature


9 comments:

anap_ilmi Wednesday, April 22, 2009  

hish bengang tul dgn dak2 gomok nehh..

hIrOsHiNaRi Wednesday, April 22, 2009  

yeke nap ko bengang..itulah yang kite nak..hehe..

aiSyaLiciOus Wednesday, April 22, 2009  

adakah saye dikategori kan sebagai demok dgn berat 50kg???? confusing (@_@)

::alifdalmim:: Thursday, April 23, 2009  

supi, ko pun da aku nmpk macam penyumbang kpd pemanasan global ni.. ;p

miss ubi Thursday, April 23, 2009  

ish...cian lak...xpala...byk jugak faktor len penyumbang pemanasan global nie...bukan suma org mau gemuk..xpala...kita try elak jd mcm tu...

hIrOsHiNaRi Thursday, April 23, 2009  

to aisyalicius :
eh berat sangat da tu..patut 10 je..hehe

to adam terus : ko lagi la dam sejak makan tido je ngn anak murid ko..haha

miss ubi : aik..macam nk tergolong je..hehe

miss ubi Thursday, April 23, 2009  

huahuahu...xdala..skim pa org nehh..wekkkk

inertz Monday, April 27, 2009  

Ooooo.... ingatkan disebabkan diaorang kentut. Terlepas habis semua2 gas yang bahaya dengan banyaknya. Hehe gurau je.

hIrOsHiNaRi Tuesday, April 28, 2009  

inertz..ha tu pun sebenarnye ade kene mengene gak tu.hehe

Post a Comment


ShoutMix chat widget

World Followers

World From

World Banners

<<- selamat datang ke mysite hiroshinariworld.blogspot.com..selamat berjumpa lagi->>

  ©Template by Dicas Blogger.

TOPO