22 May 2009

iNfO : FeNoMeNa UpiN & iPiN


hari ini aku ade kesempatan sedikit dari mase aku yang banyak2 tu untuk mengisi suatu ruangan post terbaru aku..moga ape yang akan disampaikan nt memberikan suatu faedah atau input baru pada u all..[ape aku merepek ni..hehe] apakah fenomena upin & ipin ni..bukankah terbitan untuk cerita ini da lame ke? yup,mmg da lame pun..tp aku baru perasaan secara kebetulan lalu aku membuat bancian dari setiap rumah ke setiap rumah baik melayu,cina mahupun india [ acah je..saje nk sdp ayt..tp melayu je la aku wat pun..nk jadi wartawan mmg kene cmni..hehe] klu u all nk tau..cerita upin & ipin ni merupakan produk yang berjaya dihasilkan dalam cerita animasi ni kerana cerita ini telah mendapat tempat bagi setiap peringkat umur..baik budak2 kecik ataupun yang sudah berjanggut dan bercicit..hehe..

cume ape yang aku menganggapnya sebagai fenomenanye adalah..dan mmg takjub wal jakun nya apabila baby yang cume berusia tujuh bulan apabila ditayangkan cerita upin & ipin di kaca tv yang tak Plasma mane pun...mampu mendiamkan baby tersebut daripada meraung ataupun menangis kerana xdpt susu ataupun kerana perutnya kembung..bukti alibi dan dalilnya ialah anak buah aku sendri yang bernama Iffah..sgt mudah menjagenye dgn hanya menayang cite dieorg ni..tu sbb aku leh wat post ni..tp bg aku..da nek apal da cite ni..ape boleh buat.. aku ingat anak buah aku sorg je..tp disusuli dengan sedara aku jugak pun sama..g umah kawan pun...sume akan ckp upin & ipin la yang wat kan ank mereka tekun untuk menonton.. rancagn ini mmg berhantu untuk baby-baby, kanak- kanak, remaja, dewasa dan orang tua..kehkehkeh..

klu anda tidak percaya..fenomena ini mungkin akan sampai ke rumah anda nt..klu xpercaya..lakukan pada baby jiran anda...selubungilah keluarge anda dengan UPIN & IPIN...
post signature

7 comments:

miss ubi Friday, May 22, 2009  

send my regard 2 ur ank buah..huhu....aduyai....marah lagik c kayu nnt...aku kena terajang kang...hahaha

MuhIY Friday, May 22, 2009  

aku ade tgk preview citer ni...bes gak ooo....nk tgk tp cmne eh??xkn nk kne blk mesia...aduii..har3

hIrOsHiNaRi Saturday, May 23, 2009  

to miss ubi : no komen..hehe..

to muhir : yeke tgk preview je ni..xkn joden xdonlod..hehe

NoRuLLiSzA eL FaRiSi Sunday, May 24, 2009  

budak2 tu gelak guling2 tak...hahaha

hIrOsHiNaRi Monday, May 25, 2009  

xguling cume die macam kene sampuk...hehe

ubi kayu,  Wednesday, May 27, 2009  

klau takut kene terajang jgn carik pasal..

Anonymous,  Saturday, May 30, 2009  

erm lau betine len bg komen laju je balas..ak bg xbals2 pn..

Post a Comment


ShoutMix chat widget

World Followers

World From

World Banners

<<- selamat datang ke mysite hiroshinariworld.blogspot.com..selamat berjumpa lagi->>

  ©Template by Dicas Blogger.

TOPO