02 May 2009

TuToRiAL WaLLPaPer BaCkGrOud Da BloG

fs03rasenye da lame blog aku kosong dengan tutorial yang memberi manfaat tuk blog..hari ni terdetik lak ati aku ni nk post satu bende berkenaan dengan blog...

apakah yang dimaksudkan dengan wallpaper background? ok..klu korang tgk dalam blog aku ni..kan latar belakang die warne biru pastu ade jalur-jalurkan..ha,wallpaper tu aku pilih sendiri..

klu dalam template korang da sediakan leh tukar warna background die pun belum tentu ade pilihan tuk tukar wallpaper belakang die, misal kata nk letak gambar korang sendiri ke kan..nk letak club bola yang korang sokong ke...

jd kat sini aku nk ajar cara mudah tuk menyerikan lagi blog kita same2 agar boleh menambah peminat ke dalam blog kita..cara aku sgt mudah dan xperlu nk pergi ke edit HTML pun..nt takut pening pale korang dan abis carca merba blog korang...jadi aku sediakan cara yang mudah tuk korang ikut sekiranya berkeinginan..moga-mogadoa

fs11ok...ikut care ni ye :

  1. sign in your blog sekiranya masih belum
  2. bile da sign in..mesti die pergi ke dashboardkan..pastu g edit blog
  3. ha da lum?..klu da..korang sampai kat tempat edit layoutkan..jd kat sini mudah, korang clik kat add a gadjet kat mane2 tempat pun korang blog korang ade tige kolum ke ape ke kan..
  4. pastu bile da clik..cari HTML/JAVASCRIPT pastu korang click k..
  5. da kan..pastu amik code ni :
  6. <span><strong><style>body {background-image: url('http://i218.photobucket.com/albums/cc96/syafi801/background-1.jpg');background-attachment: fixed;background-repeat: repeat;}</style></strong></span>
  7. pastu korang tukar kat code warne biru tu yang aku wat dengan wallpaper kegemaran korang..pastikan masukkan kat mane2 hosting dulu k..contohnye photobucket ke supaya tulisan merah tu leh dimasukkn dengan link yg leh memuat turunkan ke dalam blog anda
  8. pastikan gambar itu saiz yg besar supaya cukup2 tuk blog anda..
  9. tara da siap
fs12ok.selamat mencuba.sebarang pertanyaan..leh la korang tye aku kat komen k..maaf klu ade yang xpaham ye..enjoy your self..
post signature

5 comments:

miss ubi Saturday, May 02, 2009  

tenkiuuuuuuuuu sooooooooooooooo muchhhhhhhhhhhhh...akhirnya aku berjaya wat...miahaha...punyala aku try2 xdapat...ermm..maku nie hiroshi mcm tau2 jak aku xdpt2 wat dari semalam...hahaha..xiexie...arigato..muchas garcias..

hIrOsHiNaRi Saturday, May 02, 2009  

wa.. yeke..kebetulan yang memberi manfaat ni..hehe..sama2..brava sbb jd..huhu

miss ubi Saturday, May 02, 2009  

hehe....tadi mesti awk tgk yg bckgrd warna cklat kan..sy dah tukar dah....yeye...sy dah boleh tukar sesuka ati ubikayu..waaa apyyy,,,

hIrOsHiNaRi Saturday, May 02, 2009  

pergh..ni da sesuke ati nk tukar ni.kene repot polis ni..heehe

zizie (: Sunday, July 05, 2009  

thank u very much.. dulu sy tak taw cmner nk wat.. sy slalu suroh kwan wat.. ble tgk blog awk ni.. bru sy taw cmneer.. thx!!

Post a Comment


ShoutMix chat widget

World Followers

World From

World Banners

<<- selamat datang ke mysite hiroshinariworld.blogspot.com..selamat berjumpa lagi->>

  ©Template by Dicas Blogger.

TOPO