01 July 2009

HaRi PerTaMa Di UkM

Semalam merupakan hari pertama aku di Ukm..debarannya dan semangatnye adalah begitu semarak sekali..seawal pagi aku bersiap dengan semangat walaupun ade sedikit mengantuk kerana tidur lewat..tp semangat tetap semangat untuk berdaftar di Ukm pada pukul 830 am kat sane..

jarak ukm dari rumahku ini, xdelah jauh..setengah jam je da leh sampai..hehe..sesampai je aku kat sane..pergh xtau nk g mane sebb keluasan UKm tu adalah lebih besar daripada Universiti Al al bayt yg merupakan universiti yg terluas kat Jordan tu. tp Ukm ni lagi la luas dengan banyak sgt binaan die watkan kami keliru manelah satu tempat nk daftar ni..Nasiblah Fakulti Pengajian Islam ni masuk2 je da nampak die..jd senanglah..

tgk masuk2 je ade lah pelajar sane pakai seragam, cuak gakla, pahal lak seragam? kat surat xdelak suh pakai seragamkan..rupenye2 pelajar baru sarjana muda rupenye..kecuakan sampai disitu sahaja..malu

masuk2 je daftar da kene bayar Rm100 tuk mendapatkan beg ukm dan buku2 berkenaan ukm..nasib bek bawak duit..lau x..meraba gak nk dapatkan duit ni..hehe..pastu daftar tuk Syariah, pastu pengesahan sijil dan las sekali bende yang aku mls sekali nk daftar ni untuk menyertai persatuan..kene la bayar rm25 ni..masalah belajar kat Malaysia ni satu je..banyak sgt urusan yang menyulitkan aku berbanding di JOrdan dtg mmg tuk belajar je..kat Malaysia ni byk sgt die mintk...semalam saje hampir 10 helai kertas perlu diisi lagi sedangakn sebelum masuk da banyak da kene isi..xpelah da name belajar..

setelah daftar sume..jumlah pelajar yg daftar tuk master dan PhD hampir mencecah 6o org kesemuanya..budak Jordan pun ramai gak..jd ramai gakla yang aku kenal semalam..hehe..




Setelah selesai dftar dan taklimat pulak..kene la pulak hantar sume borang yg dah diisi ke Pusat Pengajian Siswazah..da la jauh..nasib pakai keta semalam..lau xmencurah gakla peluh mengalir seperti hujan..hehe..kat situ lah dapat no Pin tuk kite terokai laman Web UKM ni..cube smlm xdapat nk daftar madah sebb ramai sangat org kat situ..letih gak tu..hehe..jd aku ambil keputusan nk wat kat umah je la..memandangkan nk cepat balik semalam..hehe...


nk dijadikan cerita..terserempak la dengan AZAH 3R semalam..die pun same nk masuk sambung belajar lagi kat sini..nt leh la selalu terserempak ngn die..tp die xamik pengajian islam la..hehe...da la baru ni ZAquan pemain bola sepak kebangsaan yg setaman ngn umah aku tegur aku..maklum satu sekolah dulu...hehe..

azah 3R

Setaman ngn aku ni..hehe..xcaye dak2 j

setel semu keje..hampit kul 3..jadi kami beransurlah dari Ukm..balik umah dan melandingkan kepala tuk tidur..jgn lupe doakan kami ade ujian penilaian bahasa Arab pada hari Jumaat ni..
post signature


5 comments:

Ren Wednesday, July 01, 2009  

Hahahha Tahniah ler sambung MASTER..!
Bile dah abis Master bgtau la..leh sambung PHD sesama.
UPM lagi luas dari UKM...cube try tengok???sesat larat tak?? wakakaka.
Boleh la kim salam kat Rita Rudaini pasni..huhuhu *tetibe.

hIrOsHiNaRi Wednesday, July 01, 2009  

sama2 janggel..semangat baru..hehe
erm...tgk la dlu..nt janggut da pajng sikit..smbunglah..hehe...
yeke..yg tu pun da sesat barat da..ni kan nk g upm..hehe..
xleh..aku nk dlu sain die..haha

yash khudori Wednesday, July 08, 2009  

cehhh..nk cite gak jmpa zaquan tu.ntah betul ntah x cite ko nie..ko kan sama cam jalal.hahaha~nnt dh kt UKM tu jgnlaa segan2 nk jmpa aku yea.ko beli keta ape ni?

hIrOsHiNaRi Wednesday, July 08, 2009  

xde la..nt ko yang xpernah ade kawan pemain bola kebangsaan payah lakkan..hehe..jumpo ko ke ayah ko?hahahha

Post a Comment


ShoutMix chat widget

World Followers

World From

World Banners

<<- selamat datang ke mysite hiroshinariworld.blogspot.com..selamat berjumpa lagi->>

  ©Template by Dicas Blogger.

TOPO