21 November 2009

iKhLaS

Alhamdulillah hari ni aku diberi keluangan masa lagi untuk berbicara dalam blog ni ha..xtau kenapa sari dua ni, aku xterpikir nk huha ke ape ke, tp macam nk lebih kepada kebaikan..mcm dalam citer nur kasih sebagai Aidil la pulak rasenye ni..hehe..

Apekah yang aku maksudkan dengan perkataan Ikhlas ni..erm, ikhlaslah penentu baik buruk amalan kita..kadang2 buat ibadat dengan riak pun, hangus pahala kita..jd paling penting kene tanamkan dalam diri kita ni niat IKHLAS kepada ALLAH yang Maha Agung ini. Sebenarnya bukan dalam perkara ibadat je, banyak perkara lagi. Dalam berkawan, dalam berniaga. semua memerlukan kepada keikhlasan. barulah berkat hidup kita.

sesetengah orang, die tidak memahami konsep Ikhlas ini, yang hanya bergantung kepada orang lain, bergantung sana sini. buat kerana hendak mendapatkan nama, buat kerana hendak dapatkan duit..sikit-sikit nk bergantung dengan orang. Tambahan pula, yang kaya memonopolikan golongan yang bawahan hanya mencapai kepuasan mereka. jadi membuatkan aku lebih tidak paham.. berkawan biarlah tanamkan sifat Ikhlas, menolong dengan Ikhlas tanpa meminta pembalasan..

Peganglah dengan satu pegangan..Ikhlaslah dalam melakukan amalan..Yakinlah bahawasanya, ALLAH yang Maha Kaya ini, akan menolong kita juga. klu lambat, mungkin ade hikmahnya disitu, mungkin ALLAH rindu mendengar doa kita, takuti nanti kita lupa diri..ingatlah berpegang dengan ALLAH, hidup kalian tidak akan menjadi sia-sia, tambahan pula dalam mencari rezeki yang halal. amin

renung-renungkan, dan selamat beramal..hehe
post signature

2 comments:

Ahmad Fadli Sunday, November 22, 2009  

menulis blog ni ikhlas ke x..hehe..

hIrOsHiNaRi Sunday, November 22, 2009  

ni saje2 je..hobi je..xtau la status die..hehe

Post a Comment


ShoutMix chat widget

World Followers

World From

World Banners

<<- selamat datang ke mysite hiroshinariworld.blogspot.com..selamat berjumpa lagi->>

  ©Template by Dicas Blogger.

TOPO